måndag 30 maj 2016

Utflykter.




På lördagen var jag så sugen på att åka ut i skogen men vädret var lite halvtråkigt. Vi åt lite god mat och såg på film på kvällen istället. På söndagen sov vi rätt länge, segade omkring innan vi tog oss i kragarna och packade lite fika och åkte ut. Första stoppet blev vid Djuptjärn, pappas bil stod där så vi gick och pratade med honom en liten stund.




Ny brygga vid Djuptjärn för att ta sig ut till en ö.


Sen åkte vi till ett vindkraftverk och fikade med en fin utsikt över skogen. På hemvägen svängde vi förbi Ica och köpte blommor till Ps mamma som var hos Ps syster. Hälsade på dom en liten stund.



Hade pratat med Ensamma vargen, T,  om att åka till Böls kyrka och enda dagen på länge som han kunde var idag.  Om jag hade känt mig helt bra igår så skulle jag såklart ha jobbat idag och vi skulle ha setts på em. Men nu var jag hemma en dag till och tänkte att en lite längre promenad kan nog vara bra för att se vad nacken säger. Och det har kännts bra, lite huvudvärk på em och lite lite trött i nacken. 

Jag plockade upp T på byn och vi åkte mot Vintjärn. Parkerade och gick in till jättestenen. Tittade på lite andra stenar i närheten. Gick tillbaka till bilen och tog en snabb vända på Vintjärn. Bla så åkte vi runt gruvdammen. Sen tog vi vägen över Åg hem och gjorde ett snabbt stopp vid Ågs hytta. Sen blev det en kort promenad i sjumilaskogen medan vi väntade på Ts skjuts. 
Tack T för en rolig dag! Hanna var trött när vi kom hem och besviken över att det varken blev grillad korv eller fika ;)

"Beeeengt, det är Katla som viskarrrrr i ditt örrra" 


4 kommentarer:

Tomas Varg sa...

"Beeeengt, det är Katla som viskarrrrr i ditt örrra"

HAHAHA. Stremt! Tack själv, det var skitsköj att ses och jag är otroligt glad att jag fick se Böls Kyrka :) Jag är otroligt glad över att få ha sett den vackra skogen också. Jättefin skog <3
"Men om jag trugar dig då Bengt? Med lollipop?"

Tomas Varg sa...

P.S.
Hanna besviken? Hahaha. Nästa gång tar jag med något gott till henne ;)
D.S.

Vida sa...

Så vackra bilder som vanligt, låter som en härlig dag :-).
Kramar

Laila sa...

Du frågar om du kan använda röllekaavkok till din sambos bensår. Du kan ju testa. Allra bäst till svårläkta sår är enligt min erfarenhet avkok på vallörtsrot. Du hittar receptet under Etiketter i högermarginalen på min blogg, klicka på vallört. Lycka till!
Laila