lördag 10 oktober 2009

Utflykt till Gruvbacken.


I morse blev jag väckt av J som ville ha kex och se på film, det fick han och jag lade mig igen. Då tyckte Tuss att det var dax att kissa. Hon är så fjantig att hon inte vill gå ut själv som Hanna gör. Så jag drog på mig Ps stora varma jacka och jeansen och travade upp i skogen ovanför huset. Hanna kissade direkt men Tuss gick omkring och valde kisstuva en stund. Sen visade hon tydligt att hon inte var klar och valde kakkställe ännu omständigare. Men...det var en vacker morgon, kall, men vacker så det gjorde inget. In och ner under täcket för en timme till i lopplådan.
Efter frukost och lite plockande med tvätt och sånt så packade vi fika, barn, cyklar, hundar och vuxna i bilen och åkte till Gruvbacken. Vi gjorde just ingenting, bara va. Amadeus for omkring som en tätting och tyckte det var toppen att cykla där. Johannes hade lite jobigare med stödhjulen på det ojämna underlaget. Vi har ju som jag sagt förut ingen vidare väg att cykla på här hemma så det är dåligt med övandet. Peder plockade bort stödisarna när jag och A va på upptäcksfärd och det hade gått bra för J att cykla utan. Men han ville inte visa oss när vi kom tillbaka. Vi fikade och kastade sten i vattnet, det måste man göra på Gruvbacken, kasta sten alltså. Hemma igen blev det mat och det vanliga plockandet. P tog upp pumpen från sjön, bar undan utemöblerna och städade ihop lite av allt skrot som står överallt på gården.
Nu ser P på fotbollen och jag surfar men jag är så trött att jag snart tänker sova.

1 kommentar:

Vida sa...

Tack för den fina kommentaren hos mig om min lillebrors låt. Önskar dig en riktigt trevlig helg!

Vida