tisdag 4 juni 2013

Säfsen - del 1.


Nu så ska jag försöka skriva lite om Säfsenresan :) Iallafall första dagarna...
Jag och Hanna åkte på torsdagmiddag, varmt och soligt men resan gick bra. Vi stannade i Ludvika och promenerade en sväng vid Hammarbacken på Roths äng. En vacker plats tycker jag. Vidare mot Säfsen och  våran stuga, samma som vi bott i förut :) Efter att ha kissat Hanna och burit in våra saker så åt jag lite och sen la vi oss i solen på verandan. Läste och åt godis.Hanna var så fånig när vi precis hade kommit, hon låg på min väska hela tiden, tänk om jag skulle glömma henne! :) När det blivit svalare så tog vi en längre promenad, såklart hamnade vi på min älskade äng, Kyrkängen. Sen slappade vi resten av kvällen, läste och mådde bra. 

 Roths äng.


 Dan Browns senaste bok, Inferno. Kommer ett utlåtande senare.




Kyrkängen!

Utsikt från stugan.

 Lite cider, sol och en bok.... gött!


På fredagen gick jag såklart en morgonpromenad med Hanna men sen fick hon vara själv i stugan. Jag åkte och träffade min kusin M som har turridningen i Säfsen. Vi pratade och pratade så hästarna höll aldrig på att bli klara för avfärd :) Vi tog en lugn och fin ridtur på två galanta damer, min heter Rowina och Ms heter Maggan. Roligt att rida på en nordsvensk igen, mera sug i galoppen än islandshästarna som jag ridit på dom senaste gångerna. Vi fortsatte att prata när vi kom tillbaka och samtidigt så smorde M in alla hästar så dom skulle slippa lite av knott, mygg och bromsar. Om jag minns rätt så har hon 15 hästar med sig dit så det var några att smörja :) Hon har lite blandat med hästar och alla är inte med på bild. Jag åkte hem till Hanna, rastade henne och åt, läste lite till och sen var det dags för finalen i Lets dance. Som vanns av Markoolio...jag hade nog hoppats på Oscar istället. Mera läsning och sen försöka sova men jag har haft svårt att sova, både att somna och sova länge på morgonen. Nu ger jag mig för idag...resten får ni höra imorgon :)



 M på Maggan och Rowinas hals och öron.

 Rowina
 Araben Grabben

Tyra, egen uppfödning efter Monroe



Också egen uppfödning.

Inga kommentarer: