söndag 25 oktober 2015

Grejat och fotat.




Det värsta nackontet gick över med massage och voltaren men det är stelt än. Men inte värre än att jag ska jobba imorgon. Jag har promenerat men annars tagit det lugnt torsdag-fredag. I går jobbade jag och barnen lite på deras rum...sorgligt eftersatta. Vi plockade undan lite och ska städa mera riktigt i veckan. A fyller ju som sagt år snart.  På kvällen tittade vi på film och P kollade på hockey på plattan innan han åkte och jobbade natt. Jag och barnen såg Terminator Genisys först och Fast and furious 7 direkt efter :) Båda var bra tyckte vi. Minns så väl när första Terminatorfilmen kom, vad vi tyckte den var cool! :)
Idag började jag dagen med att städa duschen och lägga i en tvätt, sen frukost och upp till affären. Jag och barnen bytte ut nätet på den vita buren, det var lagat och nu har troligen Pysen dragit och bitit i det så hålet hade gått upp och blivit större. A drog bort trälisten runt och J klippte till nya nätet. Jag och A hjälptes åt att sätta dit det nya nätet och spika tillbaka listen. Får duga :)
Sen tog jag och Hanna bilen en bit bort och hämtade smågranar till dekoration på bron. Tog sådana som ändå kommer att bli röjda, i kraftledningsgatan.  Satte dom i zinkstrutar, blev ok.
Matlagningsdags till barnen och när jag röjde undan det så vaknade P.Började med våran mat, åt och plockade undan. Gjorde annan mat till mina lådor och P åkte iväg för sista nattskiftet. Jag sjönk ned i soffan för att se Så mycket bättre på tv 4 play.
Nu är jag rätt seg och har huvudvärk, jag som knappt haft det på flera veckor. Kanske skulle ha tagit det lugnare men vad sjutton.




Väldigt fin buskig ek som växer hos Åke...ja, Åke är ju död men så länge ingen annan flyttar dit så är det hans :)

Frostig morgon.








Kunde inte motstå att gå ned till sjön och knäppa några bilder....älskar våran sjö.


A har dragit på sig "lortkläderna" och fixar med buren. Bredvid hans ben ser ni lite av Pysen. Nyfikna är dom, båda kaninerna.


3 kommentarer:

Maria at inredningsvis sa...

MAGISKA fotot väldigt duktig kamera man eller kvinna :) hoppas du får en fin ny vecka.

Idag visar jag gardintips på bloggen :)

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

Tomas Varg sa...

Otroligt vackra foton på sjön :)
Nog kommer man ihåg Terminator allt, typiskt 71:or ;)

Vida sa...

Vilka bilder. Du är en särdeles skicklig fotograf när det gäller att fånga stämningar. Jag är efter med bloggläsandet men tar det lite pö om pö just nu. Varm kram och tack för att du följer mig på färden
/Liv