söndag 13 december 2015

Teamträff, mat, frost, sol osv...



Dagarna flyter ihop...men nån dag hann jag och Hanna i alla fall ut på en promenad i solen. Det var trevligt som omväxling till allt regnande. :) Elvis fick komma ut i utehagen efter sina sju dagar i stillhet efter kastreringen och han blev väldigt glad och skuttade omkring som en tok. Pysen blev mindre glad för hon blev instängd :)
Jag har börjat ta fram lite mera julsaker men känner ingen riktig stämning än...men idag var det kallt, sol och frost så julstämningen höjdes några snäpp.





Så här såg det ut på lördag morgon.

På em åkte jag in till Falun och träffade mitt Team på jobbet. Vi såg Ruggugglan- Ur spår på Dalateatern och sen blev det mat på Black Stone. Jag hade inte varit där innan och förväntningarna var rätt höga- alla har talat gott om dom.Grejen med Black Stone är att du får en bricka med din mat på och en sorts steksten där du själv steker färdigt köttet. Och visst var det gott och lite roligt att pyssla med stekningen. Men eg...jag tror att dom flesta restauranger med lite stil fixar det lika bra. Jag hade strips till och det var verkligen inte många, en liten sallad och två olika såser serverades också. Är man riktigt hungrig eller lite större i maten så är man inte proppmätt efteråt.



Sen har dom en efterrätt som det också har pratats mycket om, en chokladbomb. Ser ut som en rund chokladkula som dom kommer och häller varm chokladsås på så den smälter, serveras med nån sorts sorbet. Väldigt gott men jag trodde den skulle vara kompaktare inuti...mera chokladig liksom. Alltihopa var gott och sällskapet trevligt :)
Men jag åkte hem när sittningen var slut och följde inte med ut på krogen. P jobbade så barnen blev ensamma hemma många timmar. Ingen fara eg men ändå. Jag stannande till på min farbrors 60års fest som såklart var samtidigt. Roligt att snacka lite med släkten.

I dag var det kallare och frostigt, solen sken och lockade mig och J ned till sjön. Han ville känna på isen. Vi gick inte långt ut såklart. 










Ta upp mig!! Snälla! Det är halt och kallt... 



Sen åkte jag och J och handlade mat, jag tvättade osv osv. Plockade fram tomtarna...men inget var sig likt i år... Jag ville absolut INTE ha dom på kanten vid kaminen där många av dom alltid stått, ville jag ens ha dom framme? Ja, dom fick en ny plats men jag hade nästan kunnat strunta i dom. Och tanken på allt rött i granen...näe...jag vill ha vitt och gammeldags prydnader. Vad är det med mig? Jag älskar ju mina granar...men det blir nog bra även i år. För byta ut allt gör jag banne mig inte. :)
Nu har P kommit hem så nu blir det lussefika.

Trevlig Lucia på er!

2 kommentarer:

Laila sa...

Trevlig Lucia själv, de timmar som är kvar. Även här har vi fått lite snö men ingen is som håller att gå på än. Inser att det är dags att plocka fram dubbkängorna!
Väldigt snålt med mat på den där restaurangen!
Allt gott!/Laila

Tomas Varg sa...

Vilka fantastiska foton du tagit. Jag for förbi dina trakter för en vecka sedan med den sjukaste solnedgången jag sett på länge, jag hade ingen möjlighet att stanna och fota :( Hanna ger mig alltid ett gott skratt i din blogg, även denna gång. Haha. Typiskt 71:or att skita i krogen. Jag går aldrig ut, förutom när vi hade julbord på jobbet. Nu ser jag fram emot 8 plusgrader på jul ;p