fredag 15 januari 2016

Men det är väl själva....


Plötsligt verkar allt möjligt konstigt hända...som jag skrev i förra inlägget så hade A en kompis här och då ville inte bilen starta, slut på batteriet, igår hände det igen. Satte i batteriladdare och motorvärmare på den bilen och motorvärmare på den som P skulle ha till jobbet. Senare var jag ut och skulle starta och köra in bilen i garaget för att tina av den lite. Ville inte starta...satte på laddaren igen men fick inte i kontakten i kabeln...va fan liksom, jag drog ju just ur den därifrån. Nä, det gick inte. Tog en annan kabel och lät bilen stå ett tag till. 
Idag skulle jag sätta i motorvärmaren igen åt P när jag hade gett kaninerna frukost. Nix, ville inte gå igång, jag grejade och kollade kablar, bytte uttag osv, lampan på timern lyste ju så vad var felet? Inne igen så sa P att han hade tyckt att fläkten i garaget också hade varit lite seg. Han gick ut och kollade säkringarna ute på huset och visst, en hade gått. 
Min surfplatta har både appar och windows, jag kollar oftast facebook i appen...nu vägrar den. Den öppnar fb och laddar upp ramarna men när flödet i mitten ska laddas så stängs allt ned...
Min mobilkamera har gett upp, bara "selfiekameran" fungerar och hur lätt är det att knäppa kort på annat än sig själv med den? Irriterande! Skrivit och frågat vad det kostar att byta men ej fått svar på mail eller fått tag i dom på telefon. Jag känner mig lätt handikappad utan kameran...
Nyss så var jag ut och tände islyktorna som jag gjorde för någon dag sedan. Kom in med iskalla fingrar och lyckades dra igen toadörren på dom...såklart på min onda knöl på fingret också. 
Vad är det som händer liksom? Blir galen på irriterande småkrångel, helst när jag måste stå ute i kylan och jäklas. Och kameran...det svider banne mig mest...i-landsproblem, visst.

Även om det är kallt så är det otroligt vackert ute. 




1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Någon provar ditt tålamod. Känpa på och rid ut stormen. Snart vänder det och då går plötsligt allt lätt igen. Synd på mobilkameran :( Selfiekameran är ju en mycket sämre kamera än den man fotar med så jag hoppas du får den lagad snart. Kram