fredag 29 januari 2016

Ensamdag.


Igår, torsdag, så hade jag en riktigt skön dag. Ensam hemma nästan hela dagen, familjen var hem och vände nån timme på em innan dom drog på hockey. Båda killarna hade en kompis med sig och hade haft roligt.
Jag började min dag med frukost i lugn och ro sen gick jag och Hanna ut till kaninerna. Passade på att städa bort skitberget i uteburen när tempen låg runt nollan. Visserligen så tar jag bort det jag kan annars också men nu gick det att skyffla bort det mesta. Hanna var med inne i hagen och kaninerna kom ut och hälsade på henne efter dom avslutat sin frukost i den röda buren. Vädret var inget vidare, snöade blöt snö och det var slaskigt.





Sen grejade jag med allt möjligt, varvade sittande med rörelse, måsten med vill. Såg på Nashville och ett avsnitt av Stjärnorna på slottet. Tvättade, städade, bytte sängkläder i barnens sängar och dammsög. 
Jobbade med en andekontakt, gosade med hund och katt och bara hade det bra.

Idag har jag inte haft något driv alls...seg, huvudvärk, bara sätter mig hela tiden. Sett ett avsnitt av Det Okända och plockat lite iaf. Ute vid fågelmataren var det plötsligt ett himla hallå, fullt av fåglar. Mest gråsiskor och grönfinkar. Några talgoxar, blåmesar och nötväckorna såklart. Läste om gråsiskorna, att dom gärna slog sig ihop med grönsiskorna i stora flockar. Men jag såg ingen grönsiska alls...även om jag kan ha missat. Det var säkert mellan 70-100 fåglar! 
Blev påmind av en vän som hört det på radion att det är fågelräkning i helgen. Jag brukar få papper hem men inte i år tydligen. Gå in på SOFs sida och läs mera om du vill.


1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Skönt med ensamma stunder ibland. Få lite ro i huvudet :) Men va effektiv du är. Hade jag hamnat framför tv'n hade jag blivit sittandes där
Det är är säkert P's skithög ;)