tisdag 19 januari 2016

Värk och knasiga tankar.


Som jag skrev i förra inlägget så krånglar livet lite nu...och nu har det gått in på själva kroppen. Sa ju förut att jag varit ovanligt lite sjuk under 2015...och vips så blev jag hemma. Fast fortfarande inte i förkylning. Natten till måndagen hade jag migränliknande huvudvärk, inte på värsta sättet, inget ovanligt med det men när jag vaknade "på riktigt" så mådde jag illa. Det knölade runt i magen och jag hade halsbränna men inget toaspring eller kräk. Det värkte i kroppen som vid feber men jag hade ingen, kände mig som i en bubbla, lika som jag kan ha vid migrän ibland. Jag var uppe och funderade hur jag skulle lösa det här...men insåg att det nog var bäst att stanna hemma. Innan jag gick upp så hade sängen varit kokvarm och jag hade fötterna utanför men frös lite om dom och axlarna. Nu frös hela jag, i sängen, inte när jag var uppe. Hade väldigt märkliga tankar, som feberdrömmar, fast jag var medveten om att dom var knasiga...tex så var jag tvungen att vända mig och ligga på mage om jag någonsin skulle få låren varma igen. Men jag vet ju att jag aldrig sover på mage, så det ville jag inte göra. Jag var ganska bestämd mot mig själv, nu vänder du på dig annars blir du aldrig varm och låren blir förstörda. Jag gick upp istället och drog på mig långkalsonger, strumpor och en långärmad tunn tröja. Lade mig igen, nöjd, skönt...om det inte vore för att det dockade ett rymdskepp i köksfönstret... Men lägg av nu, det finns inget rymdskepp i köksfönstret...jo...jag hörde hur dom fällde ut luftslussen och jag ville helst springa upp och rädda barnen. Fast jag visste att dom sov och skulle till skolan och det inte fanns något i köket. Konstig känsla...som en dröm eller film fast jag var helt vaken och medveten om mina knasiga tankar. Men jag bestämde mig för att sluta larva mig och somna.
Igår och idag har jag ett lätt illamående, med metallsmak i munnen och lite halsbränna. Lederna värker, mest mitt dumma knä och handlederna, den ena är svullen och jag vill helst inte använda den alls. Gör ont ända ut på händerna och upp mot armbågen. Huvudvärken kommer och går. Tar min reumatikermedicin och hoppas att det ger sig snart. Det enda "jobbiga" jag gör är att ge kaninerna mat  ( dom andra djuren får såklart också mat men det är ingen ansträngning ) och igår hämtade jag A vid skolan, dom slutade tidigare. Annars så vilar jag händerna och den här texten är skriven i omgångar, får som kramp om jag skriver för länge. Smörjer med voltaren och har varma handledsvärmare på mig. Undrar om det är kylan som har triggat igång värken? Hade ont förra året i februari också...säkert kallt då med. I skrivande stund är det -18 grader här så det är ingen extrem kyla men nog så kallt.




Var tvungen att göra ett snabbstopp vid ån men det är ju ingen ide med den dåliga selfiekameran, svårt att knäppa, går inte att zooma och bildkvaliten är sådär. Måste lämna in mobilen...

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Tråkigt att höra att du har ont. Fina foton. Gillar sista fotot med solen. Klart det var kallt i februari. Det är alltid kallt ;)