söndag 2 oktober 2016

Helgen som var.


I torsdags hade jag utvecklingssamtal med båda barnen. Började direkt på morgonen med A, hem och vände och sen vidare till Js skola. Båda gick bra, båda sköter sig. :) 

I fredags packade vi sovsäck, madrass, träningskläder osv till J som skulle på match och träningsläger med innebandyn. P skjutsade honom och jag gjorde mig i ordning för att gå ut och äta med ett gäng tjejer. Vi firade äntligen Is födelsedag :) Och det gjorde vi på Blackstone i Falun. God mat, smaskig efterrätt och trevligt sällskap. 
När jag åkte hem så stod det bilar med hellyset på upp i fårhagarna lite tidigare i byn. Misstänkte att dom sett varg. Dagen innan hade två får dödats och ett fick avlivas bara nån kilometer bort. Och jo då, det var lika här, vad jag vet så dog tre får här med. Inte coolt... Vargarna har ju rört sig runt och i byarna länge men ingen attack har skett fast vissa fårhagar verkligen ligger mot skogen. Den första hagen hade både fårstängsel och el-nät vet jag. Tråkigt.




Franz packade ned sig själv i en väska, tur att den väskan inte skulle med på lägret.



Käkade en blomkruka på Blackstone, gött! 



Magiskt rosa fluff....



Inatt hade vi frost...hua!

Ja, natten var kall men frosten inte så hård, blommorna vaknade till i solen. Morgonen var bedövande vacker. Jag var ned till sjön en sväng och sen satt jag på trappan och njöt. Tittade på fåglarna som letade mat runt mig. Ungefär samma gäng som brukar vara vid fågelmataren på vintern....blåmes, talgoxe, domherre, sidensvans och kungsfågel. Mest lockade rönnen men även en del frön i trädgården slank ned i deras små magar. 


Jag och A tog en sväng på fyrhjulingarna i skogen bakom huset, P hade en vän här och J gjorde mest ingenting. :) Sen grejade jag lite ute bla beskar jag plommonträdet. Lite halvseg dag...man behöver sådana också. Sen åt vi god mat och gjorde kväller. 


3 kommentarer:

Laila sa...

Så hemskt med vargarnas framfart! I fjol såg jag en varg här men vad jag vet gjorde den ingen skada.
Fina höstbilder! Även här kryper nattemperaturen ner mot noll nu, inte roligt!
Allt gott!/Laila

Tomas Varg sa...

Måste vara skönt att barnen sköter sig. Gillar att Laila skriver "Vargarnas framfart" Själv tycker jag det är Människornas framfart som är värst.

Vida sa...

VILKA bilder!!! Är så glad över att du numera också delar dem på instagram... du är en väldigt duktig fotograf som fångar det vackra. Kramen från Liv