tisdag 27 december 2016

Julen 2016



Julaftonsmorgon...dåligt med snö..

Så är ännu en jul lagd till handlingarna. Ganska lik den förra får jag tycka. Vi sov rätt länge, åt frukost, gjorde oss i ordning och åkte till Ps syster i Toftbyn.  Dit kom även svärfar och svärmor för att avnjuta god julmat och trevligt sällskap. Vi öppnade paket från dom, fikade och åkte hemåt för ännu mera paketöppning. Sen tittade vi lite på tv, barnen ville spela sina nya spel, jag läste och P sov en stund. 



På juldagen var det vi som lagade mat, svärmor och pappa åt med oss. Vi var inget juliga alls, vi åt potatisgratäng och hästentrecote, köttbullar till barnen. Fyllda mandelmusslor och fikabröd till efterrätt. P skjutsade hem I och Tuss och jag och J gick till grannarna som var borta och såg till deras djur.
Och jag var dit på fm på annandagen också. Senare så hämtade vi upp Ps kompis T och åt i Bjursås innan vi åkte på hockey till Leksand. Förlust tyvärr. 

Idag jobbar P igen och jag bara segar. Nåja, inte bara, men en hel del. Tvättar, diskar och så men jag hade större planer som inte blev av. Hade tänkt börja i ena kattvinden...behöver röjas. Men jag gjorde något med mitt dumma knä på julafton och vet inte om jag klarar att stå böjd eller på knä därinne. Huvudvärk har jag också, faktiskt haft mindre ont på slutet. Det är bra.
Får se om det blir något städning av vindarna...
Hur som helst, hoppas att ni har haft en trevlig helg!


Gjorde en Banoffee pie till julafon, inte testat förut. Väldigt gott! Och sött...men gott och mäktigt.


Halsdukensdag på hockeyn...men inte hjälpte det.

1 kommentar:

Laila sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År 2017!
Laila