lördag 25 april 2009

Bränd nacke och jord under naglarna.

Vilken dag! Så underbart med sol och värme.
Plockade fram utemöblerna från Lillstugan, sopade golvet och plockade av bordet därinne.
Sen bar jag fram mina övervintrade pelargoner från källaren och planterade om dom och ställde dom på bordet med en fiberduk över. Blir perfekt tills dom kan stå ute.
När jag ändå var på gång med jord så planterade jag om dom flesta av mina krukväxter också.
Några är för krångliga, dom får bara ny jord uppepå och ett helt byte mera sällan och några andra ska till att blomma så dom fick vänta. Stoppade även ner några pensèer i krukor, köpte på Plantagen i fredags. Stod med nacken mot solen några timmar...röd!
Men tvätten torkade fort som attan och jag har en till laddning som hänger ute nu..inte glömma att ta in.
Annars då....jo...skjutit med luftgevär och åkt 4-hjuling. Känndes ovant att köra igen efter vinterns uppehåll, tror jag bara kört en gång i vinter.
Hoppas att det blir lika fint imorgon med så kanske solens strålar når ansiktet också :)

2 kommentarer:

Susanne sa...

låter som en bra dag
kram Susanne

linnea-maria sa...

Vad härligt det låter...Jag plockar hem någon krukväxt lite pö om pö. Har köpt en påse jord men längre än så är jag inte. Ha en fin söndag /linnea-maria