torsdag 2 april 2009

Krokus.

Ok...jag hade massor av funderingar...men dom flög visst iväg.
Hmm...jo! Det blommar minsann krokusar i mina land, på två olika ställen. Och det sticker upp några spetsar från andra lökar också. Herregud, det låg ju snö där för bara någon dag sedan och runt omkring ligger den fortfarande djup. Djup och mjuk och slaskig. Bort bort!
Jag och barnen var ute idag när vi kom hem och jag klädde på min klätterros. Alltså, den fick säckväv som skydd mot vårsolen. Det är ett jobb jag hatar varje år men första året så torkade nästan allt bort och det vill jag inte vara med om igen.
Funderar på att byta jord på mina blommor i helgen men vi får se om jag har lust då.
Vill helst mysa ner mig i soffan i lugn och ro. Men det kan man väl glömma....
Har iallafall aktivt försökt tanka energi i veckan. Både under hundpromenaderna och innan jag somnat. Igår gick jag en promenad i Hosjö innan jag åkte hem, istället för gymträning.
Ååå..klockan är bara 21.00 och jag är så trött. Och Peder då? Ja, gissa? På hockey.
Förresten så har jag ont i bröstkorgen..försöker låta bli att känna efter men nu går det inte längre. Kanske ska ringa VC imorgon och prata med dom? Vore ju synd å dra omkring med någon gammal lunginflammation eller så.

Inga kommentarer: