fredag 3 april 2009

EKG.

Ringde VC idag och fick en tid på eftermiddagen. Bra, behövde bara ta ledigt i 20 minuter.
Men innan jag kom så långt så hann jag få "vattenormar" dvs synrubbningar. På båda ögonen, har jag inte haft förut. Tog fort en vanlig treo och satte mig ner en stund och det gick över men jag känner mig lite knasig i ögonen och strax ovanför dom än.
Väl på VC så fick jag två läkare, den ena från Nederländerna, hon hade bara läst svenska i 9 veckor men pratade väldigt bra. Vad en del är duktiga. Hon tyckte det var roligt att jag hade jobbat i NL. Iallafall....den andra kvinnliga läkaren lyssnade på vad jag hade att säga om både "ormarna" och trycket över bröstet. Hon lyssnade på andningen och knackade på ryggen.
Ställde en del frågor och trodde att jag hade en luftrörsinfektion eller katarr men blev lite osäker när jag sa att det känndes ut mot armarna ibland. Jag fick ta ett EKG! Har jag aldrig gjort förut.
Allt såg bra ut och hon sa att det enda jag kunde göra var att ta det lugnt och dricka något varmt när det retade som värst i bröstet.
Ta det lugnt? Jag har ju massor att göra...

1 kommentar:

Johan sa...

Men hallå duckie!! Ta det lungt nu! Lyssna på kroppen! Nu lyssnar du på vad Doktorn (d.v.s jag) säger!