måndag 20 april 2009

Förbannad!!

Seg dag på jobbet men ändå ganska rolig.
När jag skulle hämta barnen och svängde ner mot skolan och dagis så såg jag Johannes på skolgården med tre större barn. Såg ingen vuxen.
Parkerade vid dagis som ligger på motsatt sida. På den gården var Amadeus och lekte. Han och en fröken sa att J var på andra sidan. Ja, jag såg det sa jag och tänkte att då är någon personal med. A visade sin enorma bula i pannan som han fått genom att ramla på en dagvattenbrunn.
Gick över till skolgården för att hämta J och As väska. I "fikahörnan" ute satt ett gäng fritisfröknar och en av våra fröknar. Kom runt huset och såg att J var kvar längst upp på skolgården, närmast stora vägen. Fortfarande med bara tre barn i Amadeus F-klass. Och hela jävla skolgården med minst två utgångar, helt obevakat!! För alla vuxna var på solsidan där dom bara ser en mindre del av gården och en annan utgång. VA??? Ska det vara så? Johannes är bara 4år och dom andra barnen 6 eller 7 år. Och det är knappast deras jobb att se till J. Dom reagerade knappt på att jag hämtade honom. Tänk om J hade gått ut och över vägen hem till mormor och morfar som bor på andra sidan då?
Jag var så förbannad! Och tänkte säga till gänget i fikahörnan att det inte var ok. Men...dom hade börjat röra på sig så jag gav fan i det.
Kom in på dagis och skulle hämta Js kläder då en fröken undrade om J kunde ha ett par andra byxor med sig imorgon för dom här bara åkte ner.
Ja, visst sa jag. Men jag tycker inte det är ok att han är på skolgården helt själv och berättade hur det hade varit. Hon blev såklart förskräckt och sa att så fick det inte gå till osv. NÄHÄ???
Ute hos barnen igen så tittade jag lite bättre vad J hade på sig eg. Jo..täckbrallorna som han hade på morgonen i cykelkärran..öööö? UTAN byxor under, bara kalsonger. Varför? Varför inte ha vanliga byxorna? Det var ju inte blött direkt.
Och väl hemma igen när vi tog av byxorna så visade det sig att han hade ca 7-10 större stenar i fickorna..konstigt att dom åkte ner.
Ibland undrar man...det är tydligen viktigare med "rätt" byxor än att se vad barnen gör.
Dessutom, kom jag på senare, så tror jag att det hängde ett långt rep i rutschkanan....det är väl inte heller bra? Måste kolla imorgon.
Hade något hänt Jompe....

3 kommentarer:

Carina sa...

Ja du ibland kan man bli helt matt... Snacka om att ha nollkoll på barnen.

Johan sa...

Fy dom!! Inte roligt! Hängde det nåt rep där? *undrar*

linnea-maria sa...

ÅH jag hade sagt till på en gång! Det får inte vara sådär. De har sitt arbete att sköta och barnens säkerhet att tänka på. Ta upp det med er rektor som är deras chef. Kram /linnea-maria