onsdag 22 december 2010

Ont i knäet och vintersolståndshealing.


Ok..då ska vi se.
Det mesta av Majas saker bortstädade ur källaren, ska inte ha någon ny katt tänkte jag. Men....i mitt huvud har jag redan sett honom, en vit med ev något grått på. Vi får väl se.
Ringde VC idag ang mitt knä. Det har knäppt och "kracklat" länge, säkert ett år. Började göra lite lite ont för ett tag sedan och nu har jag riktigt ont. Svårt att huka mig ner och det gör man ganska ofta på mitt jobb. Tre dagar i rad har det varit svullet runt knäet och jag kommer knappt upp igen efter att ha bytt rullar på jobbet. Jag fick tid klockan 13.00 så det blev tidigare hemgång.
Jag fick samma läkare som sist, han trodde knappt sina öron när han hörde att jag hunnit operera mig sen sist vi träffades. Vi kom in på det när jag berättade om knäproblemen och att jag tyckte att jag ju hade vilat från jobbet, först sjuk i nästan två veckor och sen operationen. Han klämde och kände på knäet och trodde att det kunde vara minisken. Han gav mig en remiss till röntgen, vilket kunde dröja och sen fick jag lämna blodprov. Ett för levervärden, ifall dom tänkte använda kontrastvätska och ett för att kolla reumatism, det finns i familjen. Annars så skulle jag tänka mig för när jag använde knäet, ingen innebandy eller bollsport. Näe...ingen större risk!
Slagit in dom sista julklapparna, ätit tacos och godis och mediterat. Det finns en kille på nätet som förmedlar healingenergier på distans. Man får anmäla sig i förväg och nu var det vintersolståndshealing. Då är det lite extra bra energier i omlopp och just nu så var det gynnsamt för dom som ville utveckla sin mediala sida. Jag brukar meditera, ibland går det bra och ibland tryter koncentrationen. Idag var det en kanonmeditation! Jag satt som en tung staty och bara sjönk in i mig själv. Sen blev det lite oroligt och då la jag mig på sängen uppe så jag fick fullmånens ljus i ansiktet och bara vilade en stund. Så avslappnande. Kan ju hoppas att lite healing gick in i knäet. :) Nu är jag trött, både fysiskt och psykiskt och ska gå och sova.

1 kommentar:

Vida sa...

Det är härligt när man hamnar i det tillståndet när man mediterar... meditation är verkligen bland det bästa som finns för att landa i sig själv tycker jag.

God Jul :)