onsdag 29 december 2010

Snödjup 55cm.

Hyacintdoft.....tur det finns lite blommor inne som man kan titta och lukta på. Våren känns långt borta. Men det är en vacker vinter vi har, hellre snö än blask. Och kanske borde Bondepraktikan revideras...."Anders braskar, julen slaskar" det stämde ju inte i år, för båda dagarna var kalla.
I går åkte jag till Sågmyra och min vän L. Det var ett tag sedan.... Vi satt hemma hos henne och pratade lite först sen gick vi ner till fabriken och spanade in Bubbleroom och dom andra affärerna. Om Bubbelroom kan jag bara säga.....skit. Tror det fanns tre plagg i hela butiken som jag hade kunnat tänka mig. Det mesta påminde om 80-talet på ett eller annat sätt..been there, done that. På lager 157 fanns det inget som jag ville ha men jag handlade en del åt barnen. När jag åkte hem så var jag in på Maxi och handlade, tänkte nyår och stoppade i en massa onyttigheter i vagnen. Vågar knappt tänka på vad lösgodispåsen kostade....har gömt den för P :) Får ta nya tag efter nyår....nu tänker jag äta och va nöjd med det :D

Stolen har fått en väldigt tjock dyna.... och benen syns inte ens.

Och gungan likaså...

Amadeus mäter snödjupet, om han fick ner tumstocken ordentligt så var det 55 cm snö.

2 kommentarer:

Bror din sa...

Jäklar vad snö ni har! Kommer dröja till augusti innan snön är borta :)

linnea-maria sa...

Oj då måste ni ha mer snö än i Hosjö!! Max 40 skulle jag tippa på här. Ja visst känns det töntigt med 80-tals kläderna som hänger i affärerna. Men det är säkert skitcoolt för de som inte minns den tiden. Ha ett riktigt gott nytt år. Kram /Therese