söndag 6 februari 2011

Snölugn.


Om jag inte fick så mycket gjort här hemma igår så har det blivit mera idag. Efter frukosten, en rätt sen sådan då jag sov länge, så slängde jag i en tvätt och kollade lite på datorn. Sen gick vi ut under protester från barnen, dom ville vara inne och spela. Jag rättade till täckningen över rosen som åkt åt fanders och fixade till ett skydd åt en av mina nya barrväxter. Den andra är under snön än :) Jag vill inte att dom ska bli brända eller gula av solen. Fyllde på mat åt fåglarna och åkte bob med barnen, drygt att dra bob och pulka. J fick snö i vantarna och pep in, jag och A låg ute i slänten en stund och filosoferade. En av grannarna kom förbi och pratade en stund och då smet även A in. När hon hade gått så gick jag upp en liten liten bit i skogen och lade mig i snön igen. Blickade upp på en otroligt blå himmel och grenar prydda med snöspets. Blundade och kände värmen från solen och hur lugnet spred sig i kroppen.
Inne igen så åt vi lunch, jag hängde tvätten, plockade ihop, dammade, dammsög, klippte klorna på hunden, vattnade blommorna, läste ut boken och plockade fram kläder till imorgon osv.
Boken ja... Strindbergs stjärna av Jan Wallentin. Jag skrev förut att den verkade påminna om Dan Browns böcker och det gjorde den. Kanske inte riktigt i samma klass och inte lika komplicerad intrig. Men det kanske inte är någon nackdel? Ibland kan det bli för mycket av det goda. :)

Inga kommentarer: