onsdag 2 februari 2011

Som en citron.


"arg, jag är arg, jättejättearg som en varg som har ätit citrooooon"

Måste man vara irriterad eller arg varenda morgon och varenda kväll? Från söndagkväll har barnen varit överdryga. ALLT har det tjafsats om. Inte borsta tänderna, inte klä på sig, inte stänga av tv eller spel, inte gå och lägga sig, inte klä av sig och framför allt: inte lyssna eller skynda sig. Jag blir galen! Fast jag försöker vara lugn och pedagogisk och förklara om och om igen. Men till slut orkar jag inte mer och då skriker jag istället. " du behöver väl inte skrika?" Jo! För dom lyssnar ju inte annars. Och så förklarar jag igen varför jag blir arg....och besviken. När dom lovar och sen inte gör vad dom lovat eller bara tramsar omkring. Så blir dom antingen lite skamsna eller så skiter dom i det efter 1 minut. Och det verkar inte bara vara mina barn som är dryga just nu, hört flera som tycker lika. Gah! Det tar så mycket energi att tjata hela tiden men inget verkar bita just nu. Kul att P ska jobba eftermiddag torsdag- lördag och 6-18 på söndag. :( Igår var han på innebandy och idag på hockey....och på söndag efter jobbet skulle han direkt på innebandy. Kul kul.... Meeeen...det betyder ju att jag har en massa ledigt att ta ut när växtsäsongen drar igång. Eller hur? :) Och på lördag ska jag och barnen gå på bio och se Trassel. Något roligt ska vi väl ha även om jag faktiskt tycker att det är lite väl dyrt med 290 kr för tre biobiljetter. Nåja... hoppas barnens drygperiod är över snart, mamma är trött.

1 kommentar:

Mysterylady sa...

Tyvärr funkar det inte att vara pedagogisk i alla lägen :(
Har nog en lite down period härhemma med. Känns som lillen har kommit i trots åldern. Bläää, så trist