lördag 21 maj 2011

Blått är flott!


I dag fick mobilen följa med ut på morgonpromenaden....en blåsig sådan. Helst vid sjön, det friskade i ordentligt. Jag försökte få en bild på hur Hannas öron flaxade och blåste men det gick inte så bra. Hon var upptagen med att lukta efter den som hade betat i åkerkanten. Men det blev tre bilder i alla fall..i tre inlägg eftersom jag skickade bilderna direkt. Det är en sådan hääärlig tid nu! Liljekonvaljerna doftar, både ute och i köket, en massa rara blommor har slagit ut och det händer något nytt varje dag. Nya små ansikten som lyser emot mig när jag går mina inspektionsrundor i trädgården och i diket på promenaden. :)





Vilken perfekt liten tuva violer.

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Bah!! Bor inte du i en köldhåla också? Mina liljekonvaljer har inte slagit ut än. Doftvioler finns kvar på "att skaffa-listan".
Ja jag är både udda och unik. Som Albert Engström sa: "Det är var människas förbannade plikt att bli ett original". Men ibland är jag för mycket för mig själv också :P
Trasdockeklänningen har jag bild på i tidigare inlägg i bloggen, det är förklädet som blev en klänning. Många kramar till min fina vän /Therese

linnea-maria sa...

Jaha var det vilda violer? Min skärm är lite missvisande. Ja doftvioler är perenna :)