söndag 15 maj 2011

Vildsvin.


I går jobbade P och jag sorterade div papper som kommit fram under omorganisationen. J hade en kompis från dagis här som inte varit hit förut, det gick bra. Dom for runt och lekte överallt. När dom var ute så kollade jag på dom en stund genom fönstret och blev full i skratt..Kala följde nämligen efter dom, fast dom märkte inget. När han åkte hem så grejade vi ute, P klippte gräset för första gången i år och jag sådde mina frön och planterade ut sparrisarna. Barnen hoppade på studsmattan. Sen blev det grillat och någon omgång Uno innan barnen lade sig. Jag och P tänkte se en film....men vi hann inte ens få igång någon innan vi pensionärs-sov i soffan :)

Idag städade jag och A på hans rum, röjde undan lego och annat som hopat sig. Han har fortfarande möbler där som inte ska stå där egentligen....men vi får ta det en annan gång. Nu fokuserade vi på att få tomt på golvet och på skrivbordet. Vad skönt det blir på en gång när det blir bortplockat. Kanske hade vi blivit färdiga om vi inte hade kommit på att vi skulle åka och handla cykelhjälmar till barnen. Vi åkte till Borlänge för Kupolen har öppet till 17.00. Men först var vi in på Ica maxi och hittade kantskydd och nät till studsmattan, vi tror att det ska passa till våran. Blev lite annat där också. Burger king i magarna och sen stod Biltema på tur och där blev det hjälmar, tunna typ cross-skjortor att åka fyrhjuling i och lampor till min bil. Kupolen nästa, P och J köpte hörlurar till datorn och jag och A fixade kläder till skolavslutningen. Skönt, allt fixat utom nya kepsar till barnen, hittade några som dög men som var för stora. På hemvägen svängde vi av till City gross och precis där så kom det ett vildsvin över vägen! Vi bara glodde, det var så oväntat. Fick upp mobilen och fick en taskig bild, P fick ingen fast han satt fram. Åkte upp på parkeringen och då kom det ett till, dom gick i buskarna så det var ingen idè att försöka ta en bild. Mitt i all trafik....dom verkade inte bry sig ett dugg. Jag vet att dom finns i tex Grycksbo men jag har aldrig sett ett på riktigt förut. Jag hoppas verkligen att dom aldrig kommer hit, opålitliga rackare som bökar sönder hela trädgårdar. Vi lämnade av P för innebandy och nu tror jag att han är hos B eller sin syster och ser på hockeyn. Vi har inte 3:an ( det är där va?) och jag vet att han har svurit åt webbtv:n. Jag kollade på trädgårdsfredag på svt play med en bacardi breezer i ena handen och lite godis i den andra :) Nu är det läggdags för jag börjar 06.00 i morgon.




Som sagt, en dålig bild, men i alla fall en bild :)

Meeen ååå....vad usel jag är!! Stort grattis till världens bästa L idag!!!! Kram på dig! :)

2 kommentarer:

Livskrafter sa...

Hej Annica
Ängeln med de rosa vingarna är redan såld så den kommer ju inte att gå i tryck. Du kan dock beställa en liknande i original. Strl 21x30. Pris 950,-
Var rädd om dig
kram
Emma

Vida sa...

Har faktiskt aldrig sett ett vildsvin i vilt tillstånd.. hade nog blivit mer än förvånad.

Kramar