lördag 28 maj 2011

Hisnande höjder.


Jaha....då blev bilderna i fel ordning igen då....*suck*
Men..i alla fall...idag åkte vi in till Falun för P ville kolla på en bil. Han sålde sin Honda till Norge för nån vecka sedan. Medan han tittade på bilen, bestämde sig och skrev papperen så var jag och barnen på stan. Dom fick nya kepsar, halsband och vattenkanoner. Var in på Plantagen och köpte jord...det råkade slinka med en clematis och en syren, en två färgad. I Svärdsjö igen så var jag in på Blommor och Sånt och köpte två snöflingor och några vita lobelior. Dom var så fula på Plantagen. Planterade krukorna direkt när jag kom hem och P tvättade sin "nya" bil. Sen grävde jag nere vid häggen för jag tänkte sätta clematisen där...kunde klänga lite snyggt i den tänkte jag. Men det var ingen idè....för mycket rötter. Så jag kollade statusen på min vinranka istället och det var som jag trodde, den var död. Clematisen fick ta den platsen och syrenen knuffade undan en annan buske som jag hittade förra året. Vet inte vad det är för något.. nu fick den en undanskymd plats i väntan på identifiering.
Magarna började kurra på samtliga och vi åkte till pizzeria Plankan, så gott! Sen åkte vi till vindkraftverken på Tavelberget. Har inte varit dit förut, P parkerade precis bredvid en av snurrorna. Läskigt! Det såg ut som om den skulle kunna ramla när som helst...svajigt. Trodde Hanna skulle reagera på ljudet men hon brydde sig inte alls. Vi åkte vidare och tittade på alla fem....en av dom heter Alma, det är min favorit, för det heter jag efter min mormor. :) Jag körde nya bilen hem och det gick ok, lite bråkig växellåda, något var trasigt där. Vad det är för bil? En Golf Country -90. Rostig och rätt ful....men säg det inte till P och barnen ;) Dom är så nöjda med att den är fyrhjulsdriven, högre än vanligt osv...



Peder och Hanna framför nya pärlan.....


Dom är rätt imponerande...lite läskiga också, nästan utomjordiska.


Att Trädgårdera, det är det bästa! Då trivs jag. Borde fixa till ett planteringsbord...vet bara inte vart det ska stå.

Hicke och middagen.

Tror bilden ovan behöver en förklaring. Kala kom med en mus som hon tyckte Hicke skulle få... och P tänkte att han kunde väl få nosa och så. Han ska ju lära sig fånga gnagare. Men innan P visste ordet av så hade han smäll i sig hela musen!! I den där lilla kattungemagen... han såg ut som en anaconda som ätit en impalahjort eller nått. Det kunde P (eller jag för den delen) aldrig tro att han skulle klara av. Verkar bra för framtiden. Just nu ligger båda katterna tätt ihop i stolen härinne...ser väldigt mysigt ut.
Själv är jag också rätt trött men ska läsa lite Allt om Trädgård tänkte jag....skulle vilja göra så mycket ute. Men det tar tid, det kostar pengar och ibland är det tungt. Har en massa kvar inne att fixa också. Både stöket efter omflyttningen, har saker kvar som inte har någon naturlig plats längre och sånt som borde renoveras. Ja ja, det hinns väl det med :)

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Mm visst är det härligt att vara i trädgården nu :) Jag tror att syrener har lite för mycket rötter för att det ska trivas något omkring dem (säger en som har en rabatt med syren i). Jag hade rabatt vid en syrenhäck förut och det gick inte så bra.
Kram/Therese

Annica sa...

Nää, sant, syrener invaderar det mesta. Och häggen verkade också ha bra med rötter...