onsdag 25 maj 2011

Fin kväll.


I måndags tog jag hela familjen inkl hund med mig in till Falun och tipspromenad med jobbet. Det var trevligt, barnen tyckte det var kul, korven var god och vi hade tur med vädret. Kvällen blev jättefin. Annars är ju vädret väldigt ombytligt just nu. Vi har börjat med en stegräknartävling igen så man måste försöka pinna på lite :)
Har haft några tunga dagar på jobbet, huvudvärk :( Vaknade tom en natt och mådde illa för det värkte så mycket. I dag sov jag lite när jag kom hem och efter maten så tog jag och Hanna en promenad för att röra på oss, rensa tankarna och fylla på energi. Fast Hanna var kanske mest ute för att lukta, bajsa och springa lös efter vägen. Det blev återigen en fin kväll, blåsig men fin. Och det doftade underbart! Liljekonvaljer, fuktig skog där bäcken rinner fram och vid ett staket blev syrendoften väldigt intensiv, mina har knappt börjat blomma. När vi kom hem så gick hunden in och jag gick en vända i trädgården. Det här är bästa tiden...allt är på gång, knoppar på väg, frisk grönska och inget regn har slagit omkull växterna än.


Stanna upp, ta ett kliv bakåt, se på ditt liv. SE någon annans liv. Titta på ditt eget igen...kanske är det inte så dumt ändå?

Något blekt på bild men en rätt fräck kombination. Nepetan har själv valt sin plats.

Än så länge bara gröna, sköna toner....men snart så slår dom ut, mina karameller i min SMSR. ( SuperMaffigaSkrytRabatt / Therese och Johans namn på sin rabatt)

Inga kommentarer: