lördag 28 mars 2009

Bokat.

I onsdags hade vi tjejträff hemma hos S och K. Vi fikade med smaskig kaka och gott te.
Några av oss har för längesedan pratat om att det skulle vara kul att åka bort och bara vara.
Och några av oss har gjort det förut :) Så nu planerade och bokade vi en helg i Säfsen, i början på maj blir det. Planerade lät pretto...men vi bokade iallafall. Det ska bli så himla skönt! Och jag längtar redan.
Idag tog jag Amadeus med mig in till Falun för att i första hand köpa regn/geggamojakläder.
Kollade på lite olika, en del var det väldigt taskig kvalitè på och PoP var som vanligt svindyra.
Bara byxorna kostade en bit över 500kr. Dom är bra men va faaan... Jag köpte Everest på Stadium till slut. Jacka och byxa för 499. Amadeus var ovanligt tålmodig men när det började dra ut på tiden och alla fikaställen var fullknökade så började han konstra och pipa lite.
Vi åkte till Ica Maxi och köpte fika till oss, som vi åt i baksätet på bilen, fulla av fnitter. Och så köpte vi med fika hem till dom andra och även nya Håkan Bråkan i skogen. Det blir spännande med en ny bok till kvälls-sagan.
Mycket funderingar i huvudet....på personlig utveckling, på att så många mår så dåligt, att så många flyttar isär osv. H sa ju att det skulle vara så en tid, att omflyttningarna behövdes för att vi skulle få det bättre, allihopa. Vi får hoppas på det.
Nu ska jag betala räkningarna...hua.

2 kommentarer:

Oss.... sa...

Åh det låter trevligt med Säfsen.....

Trollmor sa...

Så skönt det låter med en helgtripp iväg.
Det behövs verkligen ibland för att tanka ny energi.
Kram Trollmor