onsdag 11 mars 2009

Fönster och fika.

Ibland tar livet en annan vändning...och roligare!
Jag ska eg träna på onsdagar men vågade inte så tätt inpå bihåleinflammationen. Tänkte åka hem och snabbplocka undan innan en kvinna från Vägverket skulle komma och prata med oss om bulleråtgärder. Det var nått om fönster.
Kom på att jag ju måste köpa present åt syrrans L så jag tänkte ta en vända på stan istället för att städa. Då ville S och M också ner på stan och fika. Fiket vi ville testa var fullt så vi gick till två fina affärer först. Fanns en del jag ville ha på den ena, Raija.
Vi fick iallafall ett bord sen och fikade, pratade och skrattade innan jag lämnade av dom i Hosjö igen.
Kvinnan från Vägverket sa att vi kunde få en extra ruta insatt i fönsterna och nya tätningslister om fönsterna var ok. Var dom dåliga så fick man fixa dom med rabatt. I vårt fall var det aktuellt med tre sidor av huset :) Då återstår bara två fönster och då kanske man kan betala dom själv.
Hon ville tom kolla på fönsterna i Lillstugan ifall vi ev skulle ha någon som bodde där!
Vilken service! Vadan detta tro?
Nu är det strax läggdax..trött....
Tack tjejer för en rolig fika!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv :)
kram Susanne

linnea-maria sa...

Har ni problem med buller? Nu ska jag innan jag glömmer det totalt fylla en påse med helt underbara frön av ljusrosa fylld vallmo (ser ut som ballerinakjolar) som du ska få. Kramar /linnea-maria