tisdag 7 juli 2009

Jobb.

P jobbar em den här veckan så min mamma har barnen tills jag kommer hem. Idag grät A och hade ont i örat. Fick alvedon och såg på film sen var det full fart igen. FÖR full fart. Dom var outhärdliga vid kvällsmaten och jag fick säga till flera gånger. Till slut sa jag att det inte blev någon saga om dom fortsatte...men det gjorde dom. Så, det blev ingen saga. Gnäll från båda men det struntade jag i, man måste ju hålla vad man lovat, även om det är hot. Nu ligger dom och fjantar i sina sängar och jag känner att: fy fan, ska P verkligen jobba em igen? Han har nämligen fått visstidsanställning på sitt jobb igen. Han hann knappt därifrån och det enda det medförde var krångel. Med AF och uppsägning av fritidsplats osv. Men vi är ju såklart jätteglada! Och hoppas på att han kommer att få stanna sen. På mitt jobb, inne på själva plåstertillverkningen var det 12 grader igår. Det var kallt!! Känndes som minusgrader och vi hade tjocktröjor på oss under skyddsrockarna. Vissa hade dubbla rockar och tunna handskar. Vi hann knappt tina upp på rasterna. Men idag var det som vanligt igen. Satt och funderade på semestern medans jag packade textilplåster till dom gröna förstahjälpentavlorna ni vet? Som sitter på era jobb hoppas jag??? Vet inte riktigt vad vi ska hitta på, något roligt vill vi ju göra trots att vi har en massa "måsten" också. Nä...ska ringa till svärmor och sen lägga mig på spikmattan en stund.

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Åh jag känner igen det där!!! J har tom uttryckt sig efter en helg med oss, hur jag orkar!! De slogs hela helgen (kändes det som). Hoppas att semestern blir lugn och skön i allafall. Kramar /linnea-maria