söndag 12 juli 2009

Semester!

Äntligen har semestern börjat! Inget vidare semesterväder men vi får hoppas att det vänder snart. Har även lite ont i halsen och hosta men det försvinner nog det med.
I fredags var P ledig, han och barnen åkte till Hudiksvall och köpte en till ATV. Jag tog en testvända på en gång och det känndes helt ok. Det var efter det som halsen gav sig tillkänna. Igår hämtade vi en kubik jord på återvinningscentralen och fyllde upp planteringslådorna som jag skrivit om förut. Vi fick jobba mellan regnskurarna och åskan. Annars bara slappade vi, precis som idag. Otroligt oinspirerad, vi har mest läst. Jag har avslutat Kryptan av Kate Mosse, lika bra som hennes Labyrinten. Men jag var faktiskt ut och planterade mina tomatplantor i den ena lådan och pumpan i den andra. Såg tomt och fjantigt ut :) Men det växer väl till sig. Har ju inte tänkt plantera något perennt där i år. Vi tog även ut glasskivan till vårt rumsbord, spolade av den och målade ett nytt motiv. Blev inte så bra men det är ju bara att göra om det igen :) Har tittat lite på en ny soffa och hittat en som jag gillar, får se om det blir nått köp.

Inga kommentarer: