torsdag 30 juli 2009

Kymco, Linhai och Loncin.


Syster Yster på Kymcon.



Gruvlaven i Vintjärn.


På väg igen efter fikat.



Igår eftermiddag tog vi våra barn, lite fika, grenslade våra hjulingar och åkte iväg. Hade ingen direkt plan utan bara åkte in på en skogsväg som P bara hade varit in och vänt på med MCn förut. Hittade ett fint fikaställe vid en liten sjö. Utforskade lite vägar som tog slut... det är ju ofta så i skogen, man kommer till en vändplan bara. Men vi fortsatte mot det håll vi visste att Åg ligger. Kom ut ur skogen och såg Ågs-sjön och en del av sommarstugorna runt den. Valde att inte åka över Åg hem utan svängde av mot Vintjärn. Åkte ner förbi gruvlaven och åkte på vägen som delar dammen på mitten. Barnen tyckte det var coolt. Stannade till och tittade en stund. Känns bra att visa dom ställen som jag minns och bevarar i barndomshjärtat. Alla gånger vi eldat och lekt medans pappa jagade, morkullor eller harar. Eller bara väntade på hundar som inte kommit tillbaka efter jakten. Plockat bär, svamp och fiskat. Iallafall, vi åkte hemåt och stannade en gång till för att plocka blåbär och hallon till en kvällsmatspaj. En underbar åktur på ca fyra timmar.

Idag var min syster och tjejerna hit och provade våran lilla hjuling. Det gick bra, dom åkte försiktigt och tyckte det var roligt. Jag och syrran tog dom stora maskinerna för en liten sväng på grusvägen i skogen ovanför oss.

Senare på eftermiddagen barnvaktade mamma så jag och P fick åka in till stan för att kolla på en ny mobil åt mig. Och det blev en...Sonyeriksson C905, en rosa :) Känns mera som en kamera som man kan ringa på men jag är mera intresserad av att kunna ta bra kort och kanske lägga upp direkt på bloggen än en mera musikinriktad mobil. Puh....jaha...få se om bilderna vill som jag vill idag då...förmodligen inte. Någon annan som har problem med att flytta bilderna som ni vill i inläggen?

1 kommentar:

Annika sa...

En sån mobil har jag med... :D Bara älskar den! Tar jättebra bilder..

Mysigt det ser ut med grillning... :D