lördag 17 mars 2012

Björk, tyger och brev.


Efter en helt otroligt tröttsam vecka så har det hämtat upp sig lite. I torsdags var ju jag och J till Säter på kurs, vi fick fylla på våra chakran under meditation och det blev en bra frågestund.
Idag hade jag tänkt ta tag i hemmet som är rätt eftersatt men istället så var jag med P ner till badstranden och fällde den stora björken som stått där. I somras ramlade det ner murkna grenar och myrorna bar ut massor med tunt fint pulver ur stammen. Den var med andra ord murken inuti, björkarna är lite luriga på det sättet. Jag tycker det är synd att vi måste ta ner den men man vill ju inte få den över sig en blåsig dag. Fällningen gick bra och medan P sågade ner trädet i mer hanterliga bitar så drog jag undan grenar och ris till majbrasan. Vågade inte jobba på allt för mycket med min onda axel men han fick lite hjälp i alla fall.

Som ni kanske ser så hänger det några grenar på ett konstigt sätt. Det blev väldigt tomt utan björken, glömde ta kort på det.
Här ser man att den är murken i mitten och flera av grenarna såg lika ut.

Efter mat och dusch så åkte jag och barnen upp till pappa där A-C och barnen var och rensade i klädkammaren. Dom hade kollat igenom gardiner och tyger redan och nu provade vi jackor och några andra kläder. Fasen att mamma var så smal och liten över axlarna. Hon köpte ofta kläder på barnavdelningen. Nu fick A-Cs tjejer ta mycket kläder, allt passar kanske inte i år men snart nog. Jag kunde ha några plagg i alla fall men det blir nog sämre sen när vi ska gå igenom hennes "vanliga" kläder. Spetan.. När A-C åkte hem så gick jag igenom gardinerna för att se vad dom ville kasta... och det blev en hel del med hem. Men jag ser det mest som tyg att göra annat av. Tex så var det många gardiner där jag bara tog en längd. 80-90- talets inkamönstrade tyger fick stanna i påsarna medan 70-tals gardinerna fick vara med hem, alla längder ;) Som om jag inte hade nog med "skräp" redan. Men det blev en hel del som ska kastas.

Inte kan man kasta sådana här härliga 70- tals tyg!

Jag och barnen handlade mat också så Polon var fullproppad på hemvägen. Tog även med mig en skokartong med gamla brev hem. Som jag har fnissat! Mycket killsnack och prat om discona på "Hea", utklippta bilder och text som extra knorr. Till och med ett kasettband, en femöring, kort, sidenblomma och två sockerbitar till hästarna i stallet. Lite känsligt när det dök upp brev från min kompis Camilla "Smurfen"som tyvärr gick bort för 7 år sedan. Men samtidigt roligt, vad mycket tok vi hade för oss. Inte bara just vi två utan allihopa. Det var en roligt tid :)

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Åh vilka fina tyger du fick med dig hem! Mm jag har också en massa brev där ungdomssynder avslöjas :)

Livskrafter sa...

Ha en finfin måndag kram Emma