söndag 25 mars 2012

Solen lockar ut oss.


I fredags skulle jag åka till Maxi och handla, ställde alarmet på mobilen för att jag skulle komma ihåg och köpa tidningen Nära. Kom till parkeringen vid Maxi och upptäcker att mobilen är kvar i brallorna på jobbet. *suck* Våndades en stund innan jag bestämde mig för att hämta mobilen och strunta helt i Maxi, fullt med bilar på parkeringen. Åkte till jobbet, hämtade mobilen som hade ångest över att jag aldrig stängde av alarmet och åkte in på Hemköp i Hosjö istället. Handlar allt utom tidningen....åååå...fick gå in igen då. Irriterande! Vi åt tacos och gjorde just ingenting.
På lördagen sov jag länge, åt frukost och sen åkte jag och barnen upp till pappa. P jobbade. Jag kollade i två " häng-gaderober" och sen hade barnen tröttnat. Vi åkte hem och promenerade hunden, barnen cyklade, Kala följde med på hela promenaden, åt lunch och satt i solen en liten stund. P var på hockey efter jobbet och kom hem sent. Tråkigt, skönt att det snart är slut :)

Kala och Katla hade en orgie i Nepetan även kallad Kattmynta. Att den var torkad spelade ingen roll...dom rullade omkring och tuggade på den.
"Katla, vart ska du gå? Du kan inte gå hemifrån nu, du har ju tuggat Kattmynta! Kom tillbaka! Gör som mamma säger nu"

"Typiskt...nu får man ligga vaken och oroa sig..."

Idag var han i alla fall ledig och passade på att köra upp björkveden från sjön till en av grannarna. Jag dammtorkade, dammsög och planterade om hortensiorna innan jag också gick ut. Gjorde inget vettigt alls...rensade lite ogräs och klippte några torra perenner. Satt mest och tittade på djuren som njöt av solen och värmen.

Hanna ( jo, det är en hund under allt ruffs ) låg och njöt vid krokusarna.

Och inne blev det några minipåskliljor i en korg med lite mossa runt. Björkriset till påsk är också inne redan men inte dekorerat. Någon måtta får det vara! :)


2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Haha, knäppa katter! Det där med minne och glömma känner jag igen. Typiskt 71:or! ^^

Laila sa...

Vilka mysiga djur du har! Gillar det där med orgie i kattmyntan:)

Emmy hälsar och tackar för berömmet. Vi har pluggat atomfysik via Skype hela kvällen, tekniken är fantastisk!
Ha det gott!/Laila