måndag 15 februari 2016

Årsdag, trancekurs och div samtal.




Så var det dags igen...den där dumma årsdagen som vi inte vill behöva ha. Saknar henne så otroligt mycket....



På torsdag kväll hade vi klassmöte med Js klass ang skolresa...lägerskola. Pratade om hur vi ska samla in pengar i fortsättningen osv.

I fredags var jag och A in till Hab för hans årliga möte. Ny doktor i år, första gången på alla år han gått där. Det gick bra, doktorn var bra och sköterskan lika trevlig som vanligt :)

Men på lördagen, i snöslasket, drog jag och jobbarkompisen M iväg på kurs. Trancekurs i Smedjebacken med Minister Simone Key, lärare på The Arthur Findlay college i England. Googla om du vill veta mera :) Vilken kvinna, vilken lärare, vilket proffs! Ni skulle ha sett när hon först tog in en andekontakt "som vanligt", fick den bekräftad av en deltagare, och sen gick ned i sk trance och levererade ett samtal i "jag form". Alltså så att anden talade direkt till den berörda, fullträff på allt som hon pratade om, deltagaren bekräftade nog alla detaljer om  jag minns rätt. Suveränt.
Första dagen fick vi börja med att sitta i energin, försätta oss i trance och ge varandra trancehealing.
Dag två fick vi lämna meddelanden till varandra, tala om ett ämne som var till nytta för den vi talade med, provade det i grupp och två och två. Sist fick vi göra samma sak som Simone gjorde, ta in en andekontakt sen via trancen prata i jag form. Häftigt! Att vi också kunde. Jag har testat förut men då var det inte en kontakt som behövde bekräftas utan vi fick ta in vem som helst för att testa/våga prova. Det har varit en väldigt rolig och givande helg :)







Idag gick jag hem tidigare från jobbet för jag och A var på utvecklingssamtal i skolan. Det gick också bra. Nästa vecka är det Js tur. Fullt upp....
Och idag var det kallt, minus 18 på väg till jobbet, varmare senare och strålande sol.



2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Ingen vidare årsdag :( Hoppas klassen får pengar till resan. Kramar i mängder

Vida sa...

Förstår att den årsdagen är jobbig och något man inte vill ha i sin almanacka. Låter som en väldigt spännande kurs, du är så modig som bara kliver in och utvecklas och möter nytt. Du inspirerar mig :).
Kramar från Liv