torsdag 4 februari 2016

Sportmorsa...


Igår började mitt liv som sportmorsa...trodde jag knappt att jag skulle få uppleva. Ja, A gick ju på bågskytte en kort stund men ... Jag hämtade J och hans kompisar i Sundborn, dom spelar innebandy och J har testat på några gånger men har nu bestämt sig för att börja på riktigt. Och det är ju roligt... det lite jobbiga är att dom andra är oftast full bil vilket innebär att vi måste skjutsa våran J varje gång. Träning två gånger i veckan och man hinner knappt hem mellan skjutsen dit och hem. Det är iaf inte värt att åka hem och vända. Och det är väl ok...klart J ska få träna men vi har ju ett barn till som behöver hjälp med läxor osv och P jobbar knasiga tider. När det blir lite ljusare ute tänker jag ta med Hanna och passa på att promenera medan dom tränar :)

Idag har jag varit till min vän J, jag fick massage av henne och sen bjöd hon på en jättegod thaisoppa med kyckling, champinjoner och tomater. Jag hade köpt med semlor :)  Vi pratade en stund och sen var det dags för mig att ge henne healing. Trevligt och väldigt välbehövligt med massagen.

På hemvägen var jag in och klämde lite på olika mobiler på Siba...få se vad det blir. Handlade mat och åkte hem och tillagade den. Hamnade i soffan och tittade på Antikrundan, nu är jag trött som en ihjälkramad leksakshund och har migränkänning. Så godnatt på er alla människobarn!

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Ja, vad ska jag säga. Det är en period och man får umgås i bilen. Det är bra!

Tomas Varg sa...

Det var en himla massa skjutsande ;)