fredag 28 juli 2017

Till skogs...en åktur.



Igår sov vi som vanligt lite för länge.... sen sysslade vi med diverse. Jag klippte Hanna tex. Sen bestämde jag och P att vi skulle åka ut en sväng och grilla och alla skulle vara med. Så vi plockade ihop det vi behövde och åkte mot Svartnäs. Stannade till vid en liten damm med kraftstation först och sen tittade vi på lite ruiner. 




Ser ut som en övergiven hobbithåla men det är en fin jordkällare, finns tre valv.


Parkerade på vägen och gick sedan ned till standen vid sjön Sixen. Ett av våra favoritställen att grilla på. Långgrunt och ganska kallt om man vill bada, bäst på em/kväll för då kommer solen hit. Förmiddagarna är skuggiga. Vi gjorde upp eld, strosade längs stranden och så småningom fick vi mat i magarna. Plockade ihop och släckte ordentligt efter oss.



Hanna skyndade sig att ta plats på stocken, tänk om vi skulle råka missa att ge henne något??!!



Bara en liten bit bort så kommer det en skogsväg som ansluter till grusvägen och vi gick en bit efter den. Så mysigt med högt på ena sidan och djupt på den andra. Lite läskigt när man åker fyrhjuling här :) 




Vi åkte vidare och jag fick plötsligt syn på ett stort bestånd med fingerborgsblommor! Trodde först att det var rallarrosor, dom blommar ju överallt nu. P fick stanna så jag fick klättra upp och knäppa några snabba kort. Hann inte riktigt njuta av dom :) 
Svängde av asflaten igen och kringelikrokade oss genom skogen. Stannade och fikade vid ett grustag och jag var såklart tvungen att plocka med mig nån sten hem :)



Ko med kalv var dom enda strörre djur vi såg.



Undrar vad det lila är? Ser ut som en platta som sitter på graniten... undrar om det har varit bara så eller om en del har slagits av. Hittade inget mera iaf.

Vi hade en mysig åktur och jag är glad att vi gjorde den. Vi hade iaf uppehåll och nån liten solglimt. Idag bara regn och gråväder. Och jag gör verkligen ingenting....





Inga kommentarer: