söndag 6 augusti 2017

Semestern är slut för i år.


Sååå...då var semestern slut och jag är inte nöjd. Sommaren här har varit mest mulen. Sol ibland men oftast mulet och nån regnskur. Känns som det har regnat varje dag men så är det nog inte. Jag har badat två gånger hittils och vi har inte legat på stranden en enda gång. Ingen idé att släpa ned saker när det blir mulet om nån timme. 
Vi har inte gjort några av dom projekt som vi eg hade tänkt göra. Inte ens räcket till altanen, det går ju inte ens att måla för det är så fuktigt hela tiden. Men vi har fått andra saker gjorda i alla fall, men inte dom planerade. 
Det har varit några utflykter i närområdet och sköna promenader, pyssel i trädgården och en hel hög med lästa böcker.  Några healingkunder och så har jag tränat ganska mycket djurkommunikation. Jag har försökt att se det vackra, roliga och trivsamma runt mig men känner att det saknas saker... Jag hade velat umgås mera med vänner, letat sten, suttit på verandan i kvällssolen osv. Visst sommaren är inte slut för att semestern är det men det känns lite trist ändå... Jag är väldigt väldigt tacksam att jag och I hade så fint väder, trevligt och roligt på vår skåneresa.




Häxan kommer från Solkristallen på Gotland och min vän L var så snäll och handlade hem den till mig. Filten under är den Tidstrandsfilt som jag köpte på loppis i Sågmyra. Mina färger :)



Orakelkorten jag köpte av min häxfröken J. 



Flyttade några kärleksört idag, dom har stått gömda under löjtnantshjärtat i flera år nu. 




Hanna får vara med för att hon är så söt :)

1 kommentar:

Laila sa...

Ibland avundas jag er som fortfarande förvärvsarbetar.Som pensionär med trädgård har man aldrig semester!
Kram/Laila