fredag 4 augusti 2017

Blommor och vänner



Börjar med ett gäng blommor från trädgården, bilderna är tagna vid olika tillfällen.




Ringblomma, vackert solbelyst.



Kungsljus, sprider sig lite här och där. Första gången jag har fått dom små spirorna bredvid huvudspiran, annars brukar det bara bli en rak pinne. Påminner om en kandelaber.



Ringblomma och krasse.



Morfars ros.



Vad är det här för inkräktare?? Jag brukar bara ha "svarta" vallmo. Fina är dom iaf.



Borstnejlikor. Så många olika nyanser av rosa.



Jag och J tog in andra omgången av hö...tur var väl det...nån timme senare blev det åska och hagel. Men med Katla som verkmästare så gick höbärgningen som en dans :) Vädret fortsätter att vara växlande...blir stekhett mellan molnen dom dagar solen visar sig. Jag har gett upp tanken på lata dagar i solstolen. Och min semester är snart slut...så då kommer väl värmen. Då blir det varmt inne på fabriken istället.



P gjorde chokladpudding, grädde och jordgubbar. Gott!


J har vänner som han spelar med nästan dagligen på nätet och en av dom killarna, F, har sommarhus några mil bort. Dom träffades första gången förra året. I år så bjöd vi hit två av Js klasskompisar som också spelar med samma killar. Så fyra stycken 11-12 åringar invaderade huset och hade jätteroligt :) Jag och Fs mamma passade på att prata healing osv innan dom åkte tillbaka. Senare på kvällen så skjutsade jag och J hem F igen. Vi stannade och pratade en stund såklart :) Sen fikade jag och J i skogen medan solen sjönk och färgade himlen i guld och rosa. 

Killarna känner varandra ganska väl, dom pratar ju varje dag men man vet inte om det kommer att fungera i verkligheten. Skönt att det gör det :) F är här nu och ska sova över. Tror dom har badat 5 gånger...




I onsdags träffade jag en av mina bästa vänner, min syster ;) och hennes yngsta. Vi åkte till Sundborn och kikade i dom små bodar som kantar vägen till Carl Larsson gården och så fikade vi, såklart. 
Åkte förbi hemma hos Hannas uppfödare på vägen hem och köpte en grej. Roligt att prata lite.



Fina fönster i Carl och Karins hem.


Och i torsdags träffade jag en annan vän, L. Vi var på loppis i Sågmyra och jag köpte en sån fin Tidstrandsfilt. Får visa bild på den en annan gång men den går i blått och blågrönt. Som vanligt pratade vi en hel del och....fikade! Såklart :) Det är bra med vänner.

En annan som jag gillar är min Fröken L. Och till henne var jag idag för lite andlig vägledning. Hur jag ska gå vidare, vad jag vill göra, vad jag kan tänka på osv.  Så skönt att få bolla lite ideér och tankar med denna kloka och duktiga kvinna.




Ån i Sågmyra.


Inga kommentarer: