söndag 31 maj 2009

Då har det varit helg igen då!

Den här bilden är speciellt till Ingela :) Lite taskig kvalite men den är tagen genom fönstret. Idag hade jag kunnat få en finare bild på honom, han satt i äppelträdet. Röd och fin bland alla vita blommor. Men nu får ni ju se fru Domherre också. Iallafall ryggen på henne :)

Då ska vi se.....

Fredag: Sommarfest med jobbet på Dalasalen. Började med en bacardi apple hemma medans jag gjorde mig iordning. Blev hämtad av K-Å och vi landade hos syrran och NC. Mera dricka i solen på deras fina terass innan vi åkte till Falun. Började med en helknasig tipspromenad som jag fortfarande undrar vem som vann? Sen fick vi mat innan bandet började spela. Helt ok kväll!
S.H skjutsade hem oss, tack för det!

Lördag: Lite seg men inte så farligt alls, huvudvärk såklart men det har jag ju haft nästan hela veckan. Slappade hemma innan vi åkte in till Nybroparken och träffade Ps syster med familj och deras mamma. Pratade, fikade, barnen lekte osv. Köpte med oss pizza och kebab hem. P klippte lite gräs och nös ca 50 gånger, nu är allergin igång. Kollade på Robinson....besviken. Hellre sett Anna och Jarmo i final. Och som det blev nu så skulle ju Jarmo ha vunnit. Men skit i det, bara tv.

Söndag: Jag klippte klart gräset och trimmade lite kanter. Byggde ett provisoriskt tält av fiberduk till mina blommor. Där kan dom stå och vänja sig vid väder och vind. Fuchsiorna hängde jag direkt på verandan, får plocka ner vid frostrisk. Tomaterna och några sådder står kvar i Lillstugan. Peder höll på med ved under tiden och barnen lekte. Sen tog jag Hanna på promenad och barnen cyklade. Johannes cyklar så långsamt, han är försiktig han. :) Vi stannade vid badplatsen och J lyckades såklart blöta ner sig. Hem och hängde en tvätt, snabbduschade, plockade en bukett liljekonvalj som pryddes med några kvistar löjtnantshjärtan och åkte till mina föräldrar och fick mat. Smaskigt! Hem och slappade lite innan P åkte på innebandy och jag började laga matlådor till oss båda. Just det! Får inte glömma att ta ut fläsket ur ugnen. Nu är barnen så dryga! Det ska kissas, drickas vatten, kissas igen, båda har bajsat, J har grinat ett par gånger och A har spolat kallvatten på myggbetten. Annars kunde han då INTE sova. Pust! Men det har varit en underbar helg! Mera sånt!

Cunninghams white blommar med en Novaknopp i bakrunden.

Äntligen blommar den! Hittade den i gräsmattan första sommaren och nu först behagar den blomma. Förmodligen en Herrgårdspion. Dill och Herrgårdspionerna är visst rätt lika.

Inga kommentarer: