måndag 25 maj 2009

Glas i jorden!

När jag satte mina frön så hittade jag två små glasbitar i jorden och tänkte att: ja ja...det kan väl hända. Idag när jag vattnade hittade jag flera glasbitar och även skärvor av keramik och plast. Men det värsta var en liten plastbit med en nål i ena änden!!!! En sån som man har när man sticker sig själv i fingret tex vid diabetes. Ska det vara så??? Det översta lagret jord i mitt land kommer från den stora säcken som vi köpte vid återvinningsstationen i Svärdsjö. Tror dock att säckarna kommer från Falun eller Borlänge...Fågelmyra kanske? Bedrövligt. Det är ju precis sånt man vill att barnen ska sticka fingrarna i när dom vill hjälpa till eller få i foten på nysådda gräsmattan. Hade jag hittat allt det här vid sådden så hade jag grävt bort jorden. Arg och besviken...funderar på en insändare eller åtminstonde ett mail till berörda parter.

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Hejsan. Det var inte bra! Jag har köpt jord från fågelmyran men inte hittat något skräp i jorden och då köpte jag ett lastbilslass. De ska ju ha metalldetektorer som ska upptäcka metaller men det verkar inte vara någon garanti för att man ska få något vasst med sig hem. Folk borde vara bättre på sopsorteringen. Tur att ni inte gjorde illa er. Kram /linnea-maria

__Bavaria__ sa...

Jag hade kontaktat stället som sålde jorden... helt klart...