måndag 29 augusti 2011

Beskedens dag.



Jag är tyvärr hemma med svullen och öm hals, gomseglets svullnad har dock lagt sig något. Hela kroppen gör ont, lymfkörtlarna mest och jag vaknar svettig i feber på nätterna.
Idag hade jag velat vara på jobbet för idag fick vi beskedet vi väntat på sen i....är det mars? Om vi ska få höghastighetsmaskinerna till oss i Falun eller om dom flyttar vårat till Spanien. Och tyvärr så blir det en flytt...men det verkar inte som om dom vet riktigt när, eller hur det ska gå till. För dom som var på plats fick inte svar på sina frågor tyckte dom. Men klart är i alla fall att företaget lägger ett varsel på 40 personer! Och att produktionen steg för steg ska läggas över till Spanien. Jag fattar verkligen inte hur dom tänker... är det bara att deras löner är lägre som räknas? Dom står ju för fan stilla utvecklingsmässigt och det känns väldigt gammalmodigt och tungjobbat. Dom har inte lokalerna som behövs än utan måste bygga något osv osv....för att inte tala om Spaniens ekonomiska läge.... fan så trist :( Jag har jobbat på fabriken i 21 år och blir väl förmodligen kvar men jag vet inte om jag vill....." var glad att du har ett jobb"... näe, inte om man inte trivs längre. Jag kommer sakna plåster!!!!!! Men kanske är det här en spark i baken till alla som gått och gnällt att det är så tråkigt.... Och till mig själv, kroppen håller inte för 21 år till vid en maskin... Ja, vi får se, det kanske blir skitbra.
Nästa besked kommer efter bilderna :)

Som sagt, fjärilarna älskar min mynta. Påfågelsöga, Nässelfjäril och Amiralfjäril är dom som syns mest. Klicka gärna på bilden för att se dom små smyckena bättre.


Nästa besked som vi väntat på gäller vår Egyptenresa. Nu har vi fått besked att hotellet inte kommer att öppna, ev vattenparken, men det tror inte dom som varit nere där nyss... Vi har blivit erbjudna rum på Makadi Palace i första hand men kan även hamna på Makadi Palace Family Star som är ett systerhotell. Och vi ska kunna utnyttja faciliteterna på båda hotellen och på Grand Makadi. Samt att om vattenparken inte öppnar så kommer vi kunna åka till ett vattenland en bit bort, 10-15 min med buss. Då ingår bussen, inträdet samt mat och dryck på området. Dom drar även av pengar på resan såklart då vi inte får det vi betalat för. Många av dom som varit ner nu har varit väldigt missnöjda... dels fick dom inte klara besked innan dom åkte ner och hotellet var fullproppat med gäster så det kändes trångt och bråkigt. Och det var mycket gnäll på maten, att det knappt fanns barnmenyer osv. Hotellet har liksom gjorts om till ett Sunwinghotell just nu, som innebär Lollo och Bernie, miniland, minidisco, mera underhållning osv. Och dom tyckte inte att hotellet höll måttet. Nu vet ju vi lite mera vad vi har att vänta samt att Ving ordnat till en hel del "barnsjukdomar". Jag tror vi kommer att tacka ja... men vi spanade faktiskt på en resa till Kap Verde i stället :) Det är ju jättefint. Kanske man ska passa på medan man har jobb? Men det tar 8-9 timmar att flyga dit, beroende på vart man ska. Så det får väl bli Egypten ändå. Efter alla om och men..orkar inte krångla mera. Vi är inte så noga...."vi kan ligga å pinka å vi" :D

4 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Fan vad tråkigt med varsel. Blev jätteledsen när jag hörde om det. Kram!

Annica sa...

Tack Tompa, det värsta är att avdelningen splittras...alla åt olika håll :(

Annika sa...

Fy så tråkigt... :(

Vida sa...

Oj, sånt är verkligen inte kul... det låter som ett kortsiktigt tänk men inget du kan påverka..

Varmaste kramen från Liv