torsdag 11 augusti 2011

Hicke här igen!



Kattungar hit och kattungar dit...JAG bor också här! Sen dom där pipkorvarna föddes har jag inte hört annat...både jag och hunden har tröttnat. Vi får bara bannor när vi vill undersöka lite närmare...vaddå? Man kan väl få tassa lite på dom...dom piper som sagt...låter som små leksaker ju. Människorna har byggt någon slags inhägnad, som om den skulle stoppa mig! Jag kan hoppa över allt! Tom den där lite stela hunden kommer över... Men, det är klart....den kanske ska hålla ungarna inne...för idag kravlade dom omkring där en liiiten stund. Sen var dom trötta och sov igen, riktiga latmaskar. Och på tal om mask.... för att få lite uppmärksamhet så kräktes jag två gånger på golvet idag. Matte skickade ut mig och när jag kom in igen så fick jag mjölk som smakade konstigt och var lite grynig. Hon tror att hon lurar mig men jag vet att det är något jox i som ska ta död på masken som jag förmodligen har i magen. Det är ok...jag tar gärna jox för att slippa den. Men det skulle vara roligare om mamma Kala fick gå ut igen så vi kunde jaga ihop nu när jag har blivit större. Hon bara gnäller om att hon vill gå ut, jag vill nästan hellre stanna inne. Det är läskigt när ingen annan är ute. Men det finns bra gömställen, under vedboden och under Lillstugan, där är det tryggt. Gääääääsp....nu ska jag gå och sova...kanske i hyllan vid datorn eller bakom ryggen på matte i datastolen. Jag hör att hon är på väg hit. Jag ska skynda mig att fixa in ett par bilder......


Man får lust att gömma sig när alla bara tjatar om kattungarna.....

..... men så lätt blir dom inte av med mig. Hon var faktiskt MIN mamma först!