tisdag 2 augusti 2011

Ekoparken i Borlänge.


Det har varit ett evigt tjatande om kattungar i bloggen tyckte Hanna och Hicke.... så dom ville vara med på bild. :) Hanna glor fortfarande gärna på kartongen med kattungarna i och Kala tycker att det går an att nosa...ibland. Hicke då....den lilla hillbillyn! Han har minsann dubbla tandrader men jag har inte sett till någon banjo än. Skämt å sido...han har dubbla "huggtänder" på tre av dom just nu för han håller på att tappa mjölktänderna. Det ser lite knasig ut i munnen på honom.

Hanna....lika svår som vanligt att ta kort på. Det är ett elände när djuren är svarta.

Hicke hicke hicksson, lite sur och ömfotad. Hade just hoppat upp på spisen där det var varmt.


Idag åkte jag hem till T och vi åkte vidare till Borlänge för ett besök på Ekoparken och Bergplants handelsträdgård. Det såg helt dött ut när vi kom fram....inte bara stängt utan igenbommat. Men på lappen stod det att dom öppnade 12.00 och vi var där en kvart innan. Så vi letade oss runt i själva parken. Ganska igenväxt och eftersatt med en hel del ogräs. Nu är inte det här bästa tiden att besöka trädgårdar men ändå.... det syntes att det blivit någon övermäktig att hålla i ordning. Ingen av vatteninstallationerna fungerade heller. Men det kunde ha varit väldigt vackert för grundidén är bra och snyggt gjord. Synd...men nu ska jag inte säga att det var väldigt uselt eller så men...nog saknades det lite finish. Vi kollade igenom utbudet på plantskolan vilket såklart är begränsat den här årstiden men båda handlade. Jag köpte en strålrudbeckia och en vit "vanlig" rudbeckia. Trodde jag äntligen hade hittat en vit riddarsporre men som tur var frågade jag och den skulle bli svagt rosa/lila. Någon som har en vit att dela med sig av? Vi åkte vidare till Rosa huset, där dom säljer allt inom sömnad för er som inte vet det. Jag köpte nästan färdiga kappor på metervara till ungarnas rum. Man får alltså klippa isär om det behövs och kanta dom själv. T hittade ett snyggt tyg och spetsar. Vi åkte hem igen och jag ringde mamma som hade barnen.
Dom var hos syrran och badade i deras pool så jag åkte dit. A hade nog gärna velat att vi köpte en sån :) Hem till mamma och pappa igen och fick mat, mammas goda älgköttbullar med kantareller till *mumsigt* Hem till oss och hann typ säga hej till P innan han åkte på innebandy och sen till jobbet. Det är tråkigt att ha semester utan honom. Det ger liksom inte lika mycket att sitta ute på verandan på kvällen själv eller se på film halva natten eller ....eller... Men så är det när han inte har något jobb utan bara semestervickar. Skulle vara guld om han fick vara kvar...


Ekoparken i Borlänge.


Inga kommentarer: