tisdag 23 augusti 2011

Knoppenpromenad.



Idag efter jobbet så följde jag med S och K hem, fick en glass på deras balkong och sen gick jag och S på promenad i/på Knoppenområdet. Ett väldigt blandat område med både stora fina hus, vanliga villor, radhus och hyreshus. Och trädgårdar.....önskar man fick gå in och titta lite....


Den här stenfiguren...det kan vara en hund eller lejon eller liknande :), tittade jag alltid på från bussen när jag gick på gymnasiet och jag gillar huset som hör till, bilden nedan.Fast det kanske inte är det finaste i området men jag dras till det.

Annars kan man ju alltid sova över på vandrarhemmet som numera huserar i gamla fängelset.

Underbart ljus som silas både genom ekarnas kronor och järnstaketet.

Om ni undrar vad S smygkollar på så får ni leta reda på rätt gård :)

Handlade några småsaker på Ica och när jag klev ur bilen hemma på gården så sa P att Blixtens blivande småmatte/husse var på väg hit. Dom ville såklart också se sin nya familjemedlem.

2 kommentarer:

Oss.... sa...

Mysigt med Promenad.....Mer Promenader åt folket!! :-)

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna är är 23 år.
När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
Så besök gärna min blogg:)
kram