måndag 15 augusti 2011

Mera katter!


Mycket att fundera på just nu...småbitar som vill fogas ihop till en helhet men det är inte dags än tror jag. Men det ligger något och gror, helt klart.
Sen är det det vanliga funderandet.... och Egyptenresans alla turer.

Åkte upp till byn nu på kvällen och lämnade Hanna the hund hos mina föräldrar för några dagars vistelse. P jobbar natt och sover alltså på dagen och jag litar inte på Hanna och Hicke ihop med kattungarna, dom hiar upp varandra. Hanna är heeeelt galen i dom och jag vet inte vad hon vill. Hon får oftast stanna utanför inhägnaden men om hon får vara med in så kan hon ha en unge mellan tassarna och ändå sitta och glo in i boet, piper och darrar. Hon slickar på dom och kan tom nagga dom lite. Jag har mosat kattmat med lite av gelén i burken och gett dom på fingertoppen så dom ska få smak för annat. Och idag åt dom lite själva! Ja...fast dom hade inget vidare bordsskick. Dom bet på kanten på tallriken istället för att slicka på den :) Jag hade ut lite direkt på golvet istället och det funkade bättre. Björnen, som är minst, satt mitt i och tokmumsade i sig. Hon kanske inte kan hävda sig vid tuttarna mot dom andra dunderklumparna. Jag gav Hanna resterna på tallriken men hon ignorerade den för att glo över kanten på kissarna! Jag upprepar: matapan, tiggerskan och "jag hör att du skär falukorv på flera hundra meters avstånd" Hanna.... struntade i maten. Galet! Så hon behöver nog vilan hos mina föräldrar :) Hicke hicke hicksson får vara ute på dagarna så behöver inte han heller vara där och tassa och störa.



"Men, ååå....man måste bara ogilla när det är så här trångt på restaurangen."

" Tyyyyypiskt killar! Ligga i en hög och bråka....eller hur?" Tjejerna föredrar att titta på.

Tjejerna i närbild...Björnen och Rultan. ( som sagt....arbetsnamn än så länge )

3 kommentarer:

Vida sa...

De är ju så söta så man inte vet var man ska ta vägen när man ser bilderna....

Kramar från Liv

Tomas Varg sa...

Så himla söta :)

Anonym sa...

Hanna gillar väl bara mormor....