måndag 1 augusti 2011

Storsjön.



På morgonen idag ringde jag till veterinären och fick p-piller utskrivna till Kala. Han tvekade lite först och tyckte att det inte behövdes men jag vill inte upprepa samma sak igen. Att det ska gå för lång tid innan kastreringen kan göras och hon blir dräktig igen.

Sen fick jag ett sms från mamman till våra barns kompisar C och H. Hon undrade om vi ville vara med till Storsjön och bada. Tvekade lite....ringde upp henne och sa att vi inte hade något i ordning och skulle behöva handla innan. Men det skulle dom också så då tackade vi ja. Jag har aldrig varit dit förut. Ganska ok storlek på stranden, lagom att man har fritt ner till vattnet. Det är smalt men inte för smalt så man måste gå på någons filt om man vill gå förbi. Det är väldigt lång-grunt...väldigt. Barnen härjade på och lekte bra med varandra. Jag fick knappt i A något fika för han var igång hela tiden. Vi var där i ca 5 timmar och jag är röd på framsidan. Dit kommer vi att återvända! Fast det är en bit att åka...


A har byggt en pool och fjantflinar upp sig :)

Storsjön. Ja, det är en stor sjö.

J är inne i depån för lite fika påfyllning.

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vilken härlig strand!! Ja det är de muffinsarna men utan topping tyvärr :(
Kram o tack för idag. /Therese

karin - trattoria sa...

mysigt!