måndag 11 juli 2011

KaliBali.


Vet inte vad vi gjorde på lördagen....det satte tydligen inga större spår. Men på söndagen var J och T hit, vi kollade på blommor, åt melon och pratade. Ibland behöver det inte vara märkvärdigare än så :) Såååå...ett par blombilder kanske? ;)

Riddarsporrar....ljuvligt blå och välbesökta både dag och kväll. Hade ett helt gäng med små svärmare på besök en kväll.

Rosa dahlia med rundande kronblad....
.....och en annan med lite spetsiga, vridna kronblad.


Jag hade en tid bokad hos veterinären i morgon men den blev inställd. Kala börjar bli väldigt rund om magen och i helgen kände vi hur det rörde sig därinne! På alla ställen jag har läst så ska tuttarna bli rosa/röda efter ca 3 veckor men det är dom inte på henne så vi har varit osäkra. Dom kan ju vara skendräktiga men nu finns det inga tvivel. Lilla KaliBali ska bli mamma igen! :)
Och jag som absolut inte ville ha några kattungar finner mig själv le fånigt när jag ser henne komma rultande och ögonen tårades när jag kände hur det rörde sig under min hand. Klart att hon ska få föda sina ungar när det har gått så här långt men sen blir det först p-piller medan hon diar och sen kastrering.
"Här ligger vår lilla fru katt och magen är"..... inte alls platt utan tjock.

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Din trädgård är visst fin! Så det så! Du lyckas få fina blommor trots torkan. Det var trevligt hos dig o buspojkarna :) Kram /Therese

Annica sa...

Tack!