söndag 24 juli 2011

Lavender`s blue...dilly dilly...


Lördag förmiddag packade jag ned barnens övernattningsaker, plockade undan lite, åt lunch och sen åkte vi in till Falun. Var först ner på stan och köpte ett par jeans åt Amadeus, två par korta tights åt mig och kollade på BR leksaker en snabbis. Sen lämnade jag barnen hos deras farmor och åkte själv till Lager 157 för att byta ett par skor. Vidare mot Maxi för lite göttigt till mig och P och presenter till två klasskompisar till A. Dom hade bjudit in till födelsedagsdisco och han skulle nog gå om C gick :)
Jag hamnade framför tv:n och en film och P satt vid datorn....pinsamt, vi som var ensamma hemma. Men sen ryckte vi upp oss och spelade bokstavsrebus till långt in på natten. Sov läääänge idag, gött. Men vi hade visst lite dåligt samvete så P drog igång en rensning av ett köksskåp och alla lådorna. Sorterade, kastade och organiserad om. Han provade även att göra rent i duschen men det blir inte bra, visst, vi vet att det är rent men vi har ju eget vatten och det sätter sina spår. Vet inte vad man ska använda för att få det snyggt.
Barnen och I kom hem, vi pratade och tittade i trädgården. Sen åkte hon med P hem när han åkte in på innebandy för han ska laga hennes bil. Jag fick ett tips av henne att bara stoppa några kvistar mynta i vatten. Gott och läskande. Plockade även in en bukett lavendel.
Kattstatus: Möjligen lite mera svullen runt juvren, annars mest intresserad av att gå ut.

Luktade gott i hela huset!

Och Lavender`s blue då?
Ja, det är en gammal sång i flera olika versioner, mest som vaggvisa.

Inga kommentarer: