torsdag 19 april 2012

Besök i skolan och på VC.


Idag har jag varit ledig och varit med barnen i skolan. J på förmiddagen och A på eftermiddagen. Båda skötte sig bra när jag var med :) Mitt på dagen hade jag en läkartid så jag knallade över till VC, smidigt att ha det i samma byggnad som skolan. Fick träffa en bra läkare som jag inte haft förut. Han frågade om värken i kroppen och om huvudvärken. Klämde, kände och böjde på lederna och beslutade sig för prover och röntgen. Skulle skriva remiss på röntgen av händerna, axlar och så tror jag det var bäckenet och ev ländryggen. Han skrev ut mera Diklofenak ochTreo Comp och så fick jag ta några prover. Eller ja...det blev ganska många rör med blod. Skulle kolla specifikt på Bechterews sjukdom och så lite allmänt på rematiska sjukdomar. Han tyckte även att jag skulle ta kontakt med en sjukgymnast och då tror jag nog att jag väljer en på Falu fysiocenter där jag brukade träna förut. Dom har lång väntetid men jag tycker det känns bra att ha en " på plats". Kanske jag äntligen tar tag i min träning igen :) Tror det är nästan två år sedan jag var där....

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Fler som springer på Vc? :p Lycka till med träningen! *kramen*