torsdag 5 april 2012

Tacksamhet.


Just nu så bara ramlar det bra saker över mig/oss :) Jag tackar och tar emot, lite har jag skrivit om tidigare. Inbokade tider till olika saker, bla läkarbesök och vuxenutbildningen. Vi var till Hab i tisdags och pratade om As motoriktest som han var in och gjorde och dom hade beslutat att han ska få en egen dator att använda till skolarbetet. Så himla bra, slipper all energi gå åt till att skriva och han kan fundera på själva uppgifterna istället. Hade telefonkontakt med hans doktor i dag och vi ska prova med en högre dos och se om det hjälper i skolan. För nu har det varit illa sen jul..mer eller mindre. Om det inte hjälper så får vi prova något annat. Men idag ringde även hans fröken och var så nöjd med honom och för hans skull. Dom två senaste dagarna hade varit bättre, han har varit med och åkt sparkcykel och haft jätteroligt. En "vuxenresurs" på skolan hade haft med sig en sparkcykel som han fått låna. Snällt va? Så idag var P och barnen iväg och köpte varsin åt dom. Vi har sagt nej förut för vi har eg ingenstans att åka...
Jag och syrran bestämde oss för att åka på mässa, Nordiska Trädgårdar med Hedmans Buss och Taxi här från Svärdsjö. Det fanns bara en plats kvar när jag skulle boka men hon trodde att någon hade avbokat, hon skulle ringa tillbaka till mig. Ringde och sa att ingen hade avbokat men att dom hade tagit en större buss så vi skulle få plats :)
Efter jobbet idag åkte jag och syrran till Grycksbo och fick varsin helkroppsmassage av bästa JK. Skönt men ändå lite ont ibland, precis som det ska vara :) Hon hade fixat till soppa, bröd och en skål med godis till oss, så himla omtänksam!

Tack för allt gott som kommer min väg just nu.

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Vad synd att du inte kommer förrän på lördag men vi ses säkert en vacker dag.
Glad Påsk på dig
Annika

Tomas Varg sa...

Vad kul att det det ser lite ljusare ut för dig/er. Får passa på att önska dig och familjen en riktigt glad påsk

Laila sa...

Härligt att det börjar ljusna för grabben!
Och så roligt att du kommer till Stockholm till trädgårdsmässan! Då måste vi ju se till att träffas och kanske hinner du svänga ut hit till Fagerdala. Har ännu inte bestämt vilken dag vi ska gå dit men vi kan ju ha kontakt om det.
Glad påsk!/laila

Vida sa...

Vad gott att läsa om allt gott som kommer i er väg.. det är ni verkligen värda.

Synd det där med hockeyn.. det får bli en annan gång.

Kramen