söndag 24 januari 2010

Förrymda gardiner.

Igårkväll började jag leta efter ett visst par gardiner som jag tänkte hänga upp i barnens rum idag. Letandet fortsatte idag men utan resultat, jag hittar dom inte. Men jag hittade en massa annat, tex julklapps-säcken som jag letat efter i flera år! Konstigt det där...fast jag VET att jag har letat och rensat där förut.Och en hel hög med sängkläder till spjälsängen...behöver det ligga i min linnegaderob nere? Nej.
På övervåningen blev det tre pappkassar med kläder, mest till barn, och två med barnskor. Tänkte lämna dom till Hilding.
Det blev nya gardiner i köket, relativt smärtfritt, men i barnens rum fortsatte krånglet. Nu passade helt plötsligt inte ändkrokarna på stängerna! Va? Hur är det möjligt? Det gick ju bra i julas. Peder tog bort några plastpluttar, men jag sparade dom, för nästa gång är det väl för stort :) Sen plockade jag ihop lego och allt som låg under barnens sängar och dammsög både där och i resten av mellanvåningen.
Efter maten tog jag och Hanna en kort promenad för att få lite luft och för att se om jag orkar jobba imorgon. Kan ju säga att jag hostade en del efter vägen men jag ska släpa mig till bunkern imorgon. Det var skönt ute...skönt att se något annat än väggarna här hemma. Snön på träden såg rolig ut, som om den hade legat ovanpå grenarna från början men nu sakta börjat glida ner. En del hängde på sidan av grenen och på en del hängde snön under. Hanna var mest intresserad av andra hundars spår.
Peder är i källaren och grejar den här helgen. Förhoppningsvis kommer dom och borrar den här veckan, sen ska pannan ut och dom nya grejorna in. Ljuvligt!

2 kommentarer:

Bror min sa...

Haha, får magknip. Du skriver så roligt: "Nu passade helt plötsligt inte ändkrokarna på stängerna! Va? Hur är det möjligt? Det gick ju bra i julas." Haha :)

HUR: FAK-utbildning på I13 anmäl dig på FAK
NÄR: I helgen
VARFÖR: Ja det vete f-n. Kan väl va roligt att ha "körkort" på en sådan också :)

Bror din sa...

Hmm, var in och skrattade åt dina gardiner igen :)