söndag 3 januari 2010

Match.

Som ni såg i föregående inlägg så var vi på hockey igår. Vi lämnade av A hos mormor och morfar och J hos farmor. Sen åkte vi först till Biltema som inte hade hälften av det vi ville ha, värdelös resa alltså. Vi åkte till Leksand och matchen mot Örebro. Knölade in oss i klacken, klappade och sjöng...nåja, inte så mycket men iaf. Huttrade till bilen, stannade till hos L och lämnade tillbaka en film, snabbhandlade lite kvällsmat och sen hämtade vi Tuss hos farmor I. Jompe ville inte vara med hem som tur var, lite rädd att han skulle vilja det. Väl hemma åt vi smaskiga mackor och kollade på Robinson, käkade godis och såg en film. Lade oss inte alltför sent men jag vaknade av att Tuss hoppade upp i sängen och ville gå ut. Kollade klockan i köket...10.45!!! Skandal! Så länge har jag inte sovit på lääänge. På med kläderna och ut med båda hundarna. In och åt frukost och degade omkring, njöt av tystnaden och lugnet. Tittade på början av matchen mellan SAIK och Hammarby, ville se om syrrans N skulle spela för SAIK. Tyvärr så blev det en matchstraff för SAIK direkt, vilket innebar att dom fick spela med en man mindre heeela matchen. Och då använder dom ju sina mera rutinerade spelare....så han fick tyvärr inte spela, synd! Hade varit kul att få se honom på tv.
Jag åkte in och hämtade en nöjd J. Han hade fått mjuka svarta fusklackbrallor uppsydda och en silverfärgad tröja med röda lite längre muddar på. Han hade badat, ätit godis, lekt och fått höra jättemycket saga. Han somnade på hemvägen och märkte inte ens att vi hämtade A. Som också var jättenöjd. Han hade också badat och ätit godis men han hade spelat en del på datorn och varit ute i snön. Tror ni inte att ungrackaren hade hittat en femtiolapp i en snöhög på byn! Lycklig kille :)
När dom tillslut kom i säng så spelade jag och P ett parti med bokstavsrebus och nu ser han på JVM. Jag är trött, trots att jag sov så länge. Dax att börja med lite vardagsrutiner så det inte blir en chock att gå upp i tid igen. *gäääsp* Nä...jag tror jag lägger mig.

Inga kommentarer: