fredag 26 december 2008

Goda julen nästan över.



Annandag jul. Som vanligt går julen fort över. Man hinner bara äta ett par gånger så är det slut. Iallafall känns det så.
Vi åkte in till Peders syster på julafton, dit kom även hans föräldrar. Vi åt såklart och barnen var ovanligt lugna ihop. Jag kände mig tyvärr rätt avtrubbad och lätt illamående. När vi kom hem så hade tomten varit hos oss! ( jag och P la dit dom innan vi åkte, hade ingen som tomtade i år, tyvärr) Det låg fullt med klappar under granen som öppnades i rasande fart. Och Johannes fick sitt kök som han önskat sig så länge :) Och en hel hop med andra leksaker, dom var nöjda båda två.
I går var vi till mina föräldrar och åt god mat, vissa sov på soffan och andra spelade på datorn. När barnen äntligen somnat så spelade vi Bokstavsrebus, åt kakor och drack fruktsoda. Vi har med andra ord firat en ganska normal lugn jul.
Tänkte åka in på mellandagsrea idag men har ont i halsen och har ingen lust. Kanske i morgon. Jag behöver verkligen en ny vinterjacka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilka söte nissar :)
krya på dig så kanske vi ses i stan i morrn ska oxå dit
kram

Oss.... sa...

Usch och fy för ont i halsen......jag har åxå ont.....i hela kroppen åxå!! Måste vara den där Johan som smittat oss!!
lycka till på Rean!!
Snygga nissar du har!!
Kram kram

linnea-maria sa...

Vilka söta nissar! Jag tycker ni verkar ha haft en fin julafton och julfirande. Kram /linnea-maria

Anonym sa...

Sååå söta tomtar... :)