fredag 12 december 2008

Sjukt barn.

Jaha, jobbade iallfall en hel dag. Peder ringde och sa att dom ringt från dagis. Johannes var varm, gnällig, ville inte äta och hade somnat. Det gick visst magsjuka på dagis....det vill vi INTE ha. Jag åkte och hämtade barnen, Amadeus först. J låg i soffan och var kanonvarm, fröken T och M hjälpte oss att ta febern i örat, dom ville testa termometern :) Lillplutten hade 39.8 grader i feber. Hem och i med flytande alvedon och coca-cola. Killarna kollade lite film och nu spelar dom X-box. Hoppas verkligen vi slipper magsjuka, vill inte, vill inte, vill inte.
Tänker försöka städa och julpynta i helgen. Borde börja nu men det finns inget varmvatten än...skyller jag på :)
Igår när jag kollade mailen så hade jag fått ifrån ticnet, jag kollar aldrig dom. Men igår så gjorde jag det och hittade en 30 -års present åt Peder. Bo Kaspers skulle spela på Magasinet i Falun i mars och jag köpte biljetter direkt. Och ja..han vet redan om det. Han ska på hockey ikväll igen....

Uppdatering.
Nu har Jompe kräkits...på två våningar. Han kräktes i trappan till övervåningen och det rann mellan stegen ner till trappan som leder till källaren. Myyyyysigt....inte. Men det var mest coca-cola, dvs ganska vattningt. Jag VILL INTE ha magsjuka!!!! Uppfattat?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du/ni slipper magsjukan. Fy faaan... det är det vidrigaste som finns. Blääää!

Anonym sa...

fokusera istället på //att// du är frisk, min söta annica... tänker på dig. jag vet hur jobbigt det är med magsjuka. kram!

Oss.... sa...

Åh jag hoppas absolut att ni slipper......
Kram kram